[BSD] BSD partíció klónozás

Pirity Tamás Gábor ptg at apaczai.elte.hu
2003. Okt. 9., Cs, 16:08:21 CEST

Ha jól hiszem, Adam Szilveszter írta az alábbiakat:
> De most egy pillanatra komolyan: lehet, hogy gond lenne a nagy vinyoval
> de ez legyen a BIOS baja. Neked csak annyi a dolgod, hogy a FreeBSD boot
> particio meg azon a reszen belul legyen amit meg lat a BIOS. A tobbi mar
> nem erdekes, mert mire a rendszer felall, addigra maga veszi kezbe az
> esemenyeket, es nagyon is jol kezeli a nagy vinyokat. (120giga amugy se
> nagy ma mar:-)

Azért nem olyan egyszerű a helyzet. Ha túl nagy a vinyó, akkor esetleg
nemhogy csak az elejét látja a bios, hanem az egészet nem látja, úgy ahogy
van.

Nekem a régi gépem egy K6-os volt, ha beleraktam a 40G-s vinyót, akkor nem
indult (20G-sal teljesen OK volt). Az autodetectnél lefagyott, ha meg kézzel
beállítottam bármilyen paramétert, szintén nem bootolt.

Csak úgy bírtam a vinyót használni, hogy egy másik vinyóról bebootoltam (és
ez is csak akkor sikerült, ha a biosban ,,letagadtam'' a nagy vinyót!),
_ekkor_ már természetesen a freebsd és a linux is látta az új cuccot.

De bootoloni nem lehetett róla.

--
PTG
Go to a movie tonight.  Darkness becomes you.