[BSD] Re: pppd log

Zahemszky Gabor gabor at zahemszky.hu
2003. Nov. 10., H, 20:38:35 CET

Peter Simon writes:
> Butaságot, vagy nehezet kérdeztem?

Csigalom, nyugavér. Türelem a levlistákon is rózsát terem.

Egyiket se, csak ezen a listán az emberek többsége akkor válaszol, ha tudja
is a választ :-)

Hm. Szokás(om) szerint a válasz: RTFM. Egy man pppd mit mond a logról? Mert
nekem (5.1R) ezt:

debug  Enables connection debugging  facilities.   If  this  option  is
      given, pppd will log the contents of all control packets sent or
      received in a readable form. The packets are logged through syslog
      with facility daemon and level debug.

Ezek után már csak egy röpke olvasgatás a /etc/syslog.conf-ban _nekem_ azt
jelzi, hogy, az 5.1R-es syslogban a daemon-ok logolása nincs engedélyezve
debug szinten, ugyanis a kritikus sor így néz ki:

*.notice;authpriv.none;kern.debug;lpr.info;mail.crit;news.err
/var/log/messages

amit ha jobban megnézel, akkor az látszik, hogy az authpriv nem logolódik,
kernel esetén debug vagy fölötte, lpr-nél info vagy fölötte, mail kritikus
hibák v fölötte, news szoftverek error vagy magasabb hibaszint, ezzel
szemben a *.notice vonatkozik a fel nem sorold daemon-ra, az viszont a
notice szinten (vagy a fölöttieknél) naplózódik. Ezek után már csak egy man
3 syslog, és látszik, hogy a debug a _legalacsonyabb_ üzenetprioritás, utána
jön az info és a notice. No ezért nem látod a a /var/log/messages-ben a
pppd-s logokat.

Az utóbbi ezzel szemben szerintem /var/log/ppp.log akar lenni, itt viszont
félreértettél valamit, ugyanis az ominózus syslog.conf-beli bejegyzés :

!ppp
*.*                                             /var/log/ppp.log

Ez viszont az önmagát ppp nevûnek minõsítõ szoftverre vonatkozik, Te ezzel
szemben a pppd-rõl írtál. Azaz a !valami _nem_ a funkciót, hanem a program
nevét jelenti, és mit ad Isten, FreeBSD alatt (többek között) van ppp és
pppd nevû szoftver is (amúgy ezen a tájon a ppp-t jobban preferálják, noha a
másikat Linux irányból érkezõk jobban szokták ismerni).

Zahy < Gabor at Zahemszky dot HU >