[BSD] Re: passive ftp

Zahemszky Gabor gabor at zahemszky.hu
2003. Nov. 7., P, 22:23:37 CET

Szia!

> Itt az ftp megoldasa egy pf-es rdr-rel + ftp-proxy programmal tortenik (a
> leiras obsd 3.0-hoz keszult). Ez eleg jol is megy, de a passziv ftp-zes
> nem lehetseges a tuzfal mogul (freebsd 4.9, Gentoo Linux, Mdk Linux menne
> ki). Kerdesem: A gentoo update-jenel megtalaltam, hogyan lehet a
> frissitesek ftp letolteset atallitani aktiv modra, de a FreeBSD-nel nem.
> Hogyan kell?

Az rtfm nem maradhat el. man 1 ftp fetch, ott a végén, hogy tudod az egyiket
vagy másikat bekapcsolni (FTPMODE nevû változó).
De a téged érdeklõ megoldás: vi /etc/login.conf, és szedd ki a setenv=
kezdetû részbõl az FTP_PASSIVE_MODE=YES részt (és mondj utána egy
cap_mkdb-t, hogy haszna is legyen)!

Azt már csak halkan kérdem, hogy van az a tûzfal belõve, ha nem tudsz
belülrõl kifele kapcsolatot nyitni? Ugyanis a passzív ftp-nél az történik,
vagy nem?

Zahy < Gabor at Zahemszky dot HU >