[BSD] off-halflife-off

Adam Szilveszter adam at hif.hu
2003. Nov. 3., H, 15:47:47 CET

Hajdú Zoltán wrote:

> Nos, a Half Life a mai napig árult COTS szoftver, azaz _biztos_, hogy
> maga a játék nincs benne a ports-ban. A szerver az más tészta, a Valve
> ezt kiadta win és linux platformokra, megy is linuxemu -val rendesen.
> Ha jól emlékszem azonban, a szerver önmagában nem fut a HL játékból
> átmásolandó adatfile-ok nélkül, így ehhez is szükséges az eredeti
> kliens.

Ez biztosan igy van, bar nem minden jatek eseten csinaljak igy. Pl van
ahol a linuxos binaris benne van a portsban, csak az adatfajlok
nincsenek, vagy csak shareware adatfajlok. Ez mar csak azert is nagy
kulonbseg a dobozoshoz kepest, mert meglepoen keves helyen lehet
dobozosan liuxos jatekot kapni. Es van olyan is (Quake 1 es 2) ahol mar
a FreeBSD-s binaris is benne van, (meg a forras) de az adatfajlok
tovabbra is kellenenek hozza, mas kerdes, hogy a jatekot kapni sajnos
mar nem lehet (legalabbis en mar nem lattam meg a "value" sorozatokban
se) Bosszanto.

> Még egy szó a wine-hoz: remélem, nem okoz félreértéset, hogyha a
> wine-on (ergo free szoftveren) futtatják a játékot: ha nincs meg az
> eredeti példány, a wine nem "legitimálja" a másolt játékot.
> Btw, a HL már 5 éves program, 1000 forint árban kapható bármelyik
> MediaMarkt-ban.

Teljes egyetertes. A futtatas helye nem szamit, a licensznek meg kell
lenni. Ma mar tenyleg olyan olcson lehet ezeket a cuccokat kapni, hogy
aki meg ennyit is sajnal a kedvenc jatekara az mar tenyleg kaloz. Sajna
az MS Train Simulator nem hiszam, hogy megy wine-vel, pedig nem draga... :-(