[BSD] off-halflife-off

Hajdú Zoltán hajdu.zoltan at mku.hu
2003. Nov. 3., H, 10:21:02 CET

On 2003. 11. 02., Szabados Jozsef has wisely spoken:

> Hi,

> Utananeztem (engem is erdekel:-), en nem talaltam nagyon half-life klienst
> linuxra se, de jo hirek vannak, hogy mas nyomassa winebol:
> http://lhl.linuxgames.com/howto.shtml

Nos, a Half Life a mai napig árult COTS szoftver, azaz _biztos_, hogy
maga a játék nincs benne a ports-ban. A szerver az más tészta, a Valve
ezt kiadta win és linux platformokra, megy is linuxemu -val rendesen.
Ha jól emlékszem azonban, a szerver önmagában nem fut a HL játékból
átmásolandó adatfile-ok nélkül, így ehhez is szükséges az eredeti
kliens.

Még egy szó a wine-hoz: remélem, nem okoz félreértéset, hogyha a
wine-on (ergo free szoftveren) futtatják a játékot: ha nincs meg az
eredeti példány, a wine nem "legitimálja" a másolt játékot.
Btw, a HL már 5 éves program, 1000 forint árban kapható bármelyik
MediaMarkt-ban.

Üdv:

Hajdú Zoltán