[BSD] traffic shaping

Miklos Magyari miklos.magyari at eth.ericsson.se
2003. Jún. 10., K, 14:05:32 CEST

szasztok,

Adott egy squid proxy, ami nehanyszor X mega internetkapcsolatot szolgal
ki. Azt akarnam megoldani, hogy a rendelkezesre allo savszelesseget
dinamikusan osszam el a kliensek kozt, igy mindenki nagyjabol azonos
sebesseggel tolthetne le pornofilmeket.
Nezegettem a dummynet-et (meg az archivumot is) es nem igazan tudom
eldonteni, hogy ez a queue/pipe hasznalataval megoldhato-e. Vagy en
vagyok bena, vagy nem eleg szajbaragos nekem a leiras, de kicsit
bizonytalan vagyok. Ilyet talaltam Luigi R. oldalan:

    ipfw add queue 1 ip from any to 10.1.2.0/24
    ipfw queue 1 config weight 5 pipe 2 mask dst-ip 0x000000ff
    ipfw pipe 2 config bw 300Kbit/s

Ez most azt jelenti, hogy a rendelkezesre allo 300K savszelesseget
egyenloen osztja fel annyi kliens kozt, ahany aktualis tcp-ip kapcsolat
van (eltekintve attol, hogy csak egy adott subnetbe iranyulo ip
forgalomrol van szo)?

(raadasul a weighted fair queueing-hoz sem ertek; az csak akkor er
valamit, ha kulonbozo sulyokkal jatszadozok, vagy egyenlo prolik kozt is
tud igazsagosan osztogatni?)

nem varok kesz megoldasokat, csak erositsetek meg, hogy az adott celra
jo-e a dummynet, mert ha igen, beleasom magam a leirasokba meg a
finomhangolasba, de ha nem, akkor nem akarok elsz..rni azzal ket napot,
hogy erre rajojjek.

kosz,
mami