NFS kerdes (volt:[BSD] wincsi athelyezes + kerdes)

Adam Szilveszter adam at hif.hu
2003. Jún. 2., H, 09:31:35 CEST

n13 wrote:
> Lenne meg egy kerdes
>
> Egy FreBSD -s geprol szeretnem elerni NFS -es  egy masik FreeBSD-s gepet
> A szerveren levo  /usr/home/pub konyvtarat szeretnem exportalni de csak
> olvashatora jon ossze.
> Nezegettem a man exports-t  meg kiserletezgettem de nem akar osszejonni.
>
> a serveren az etc/exports
> /usr/home/pub          192.168.0.3  #Ez a kliens
> ha eleteszem hogy -rw akkor acces denied
> a home-al is ez a helyzet
>
> igy probaltam
> mount -t nfs 192.168.0.3:/usr/home/pub   /ezala_akarom_mountolni

> [...]

Nem kell kulon az -rw. A default export irhato is, tehat ha nem engedi,
akkor annak nyilvan oka van :-) Javaslom, hogy ellenorizd, hogy a
kulonbozo map* opciok kozul melyikre van szukseged (ld man exports) (pl
maproot, mapall) az egyik azt mondja, hogy a root hozzaferest melyik
tavoli (szerveren levo) jogosulthoz mappelje, a masik azt, hogy
mindenkit (root is) melyik szerveren levo jogosulthoz mappeljen. (pl
nobody.) Ezutan persze szamit, hogy ennek a szerveren levo usernek mire
van engedelye a kiexportalt fajlrendszeren. Ha nem mappelsz, akkor a ket
gepen letezni kell ugyanannak a user id-nek.

> softra szeretnem mountolni ez az alapbeallitas?

Nem, de te mondod meg a mount_nfs parancsnak :-) Vigyazz,
gondolatatvitellel nem mukodik :-)

> Esetleg az automounternek is meg lehetne adni? (beirni az amd.map -ba)

Meg lehetne, de eloszor lodd be kezzel :-) Ha ott mar megy, akkor majd
berakhatod az amd-nek is.

BSD: tuzallo technologia.