[BSD] wincsi athelyezes + kerdes

n13 n13 at freemail.hu
2003. Jún. 1., V, 22:44:47 CEST

> Nem azért, de itt szezon és fazon esete forog fenn.  Ha a / ad0s1a volt,
> akkor ez azt jelenti, hogy első diszk, első partíciójának (partíció a PC-s
> értelemben) első szeletén van.  Ha átraktad másodlagos eszköznek, attól a
> partíció garantáltan nem fog változni - azaz nem lehet s1-ből s3.  Az
> lehet, hogy ad0s1a -ból ad2s1a, vagy ilyesmi lesz.  Az a kérdés, hogy ő
> hanyadik diszk a rendszerben.  (Szerintem egyébként ad1s1a lesz, ha csak
> annyi történt, hogy elé raktál egy másikat.)

Igazad volt elirtam eredetileg ad0s3 volt es most ad2s3 lett, vegul is
megoldodott. Kosz a segitdseget!

Lenne meg egy kerdes

Egy FreBSD -s geprol szeretnem elerni NFS -es  egy masik FreeBSD-s gepet
A szerveren levo  /usr/home/pub konyvtarat szeretnem exportalni de csak
olvashatora jon ossze.
Nezegettem a man exports-t  meg kiserletezgettem de nem akar osszejonni.

a serveren az etc/exports
/usr/home/pub          192.168.0.3  #Ez a kliens
ha eleteszem hogy -rw akkor acces denied
a home-al is ez a helyzet

igy probaltam
mount -t nfs 192.168.0.3:/usr/home/pub   /ezala_akarom_mountolni

Hogy tudom irhatova is tenni?
Szamitanak  a pub konyvtar jogai, tulajdonosa?
softra szeretnem mountolni ez az alapbeallitas?
Esetleg az automounternek is meg lehetne adni? (beirni az amd.map -ba)

--

Tisztelettel: n13