[BSD] 1,2 kerdes

Sebestyén Gábor gabor.sebestyen at freemail.hu
2003. Júl. 4., P, 07:43:47 CEST

On Friday, July 4, 2003, at 02:08  de, n13 wrote:

> Sziasztok
>
> erre ezt modja /dev/ad0s4a CG 51 BAD MAGIC NUMBER ez mit jelent ?

Ez egy egészséges partíciómeghalás első jele :P

Konkrétan: a fájlrendszer fő node-ja megsérült és nem bírja a FreeBSD
azonosítani. Megoldás: keresni kell egy másik ilyen node-ot. A FreeBSD
partíció "megformázásakor" minden x-edik helyre készít egy ilyen fő
node-ot (azonos távolságra egymástól). Ha meg tudsz sorszámmal egy
ilyet nevezni és megmondani az fsck-nak akkor azzal fog próbálkozni és
(nagyjából) helyre fogja tudni állítani a fájlrendszert.

> Pontosan mi a kulonbseg az fsck -p -f opcioja kozott?  (tudom man fsck
> de annyira nem vagyok jo angolbol..)

A -p a /etc/fstab-ból dolgozik, onnan deríti ki, mit is kő
ellenőriznie. A -f-et nem találom :P

Sok sikert!

> A softupdate-t ki lehet kapcsolni? kiveszem a kernelbol?

Biztosan ki lehet, de én azért nem tenném, hanem még körbenéznék, mi
lehet a valódi gond.

Sok sikert a helyreállításhoz!
Üdv!

	Gábor

"a véleményedet mélységesen megvetem, ugyanakkor az életemet adnám
azért, hogy elmondhassad azt" - Voltaire