particiok (Re: [BSD] Pen Drive kerdes)

Adam Szilveszter adam at hif.hu
2003. Aug. 7., Cs, 15:44:57 CEST

Marton Fabo wrote:

> Valoszinu, hogy azert van szukseg a NetBSD-n a slice kulon kijelolesere,
> mert nem teheto kotelezove a hasznalata (valojaban csak az i386
> platformon letezik egyaltalan a slice vagy MBR-particio koncepcioja; az
> osszes tobbin tudtommal nincs is dedikalt d particio).

Igy van. A FreeBSD eseteben ezert voltak nagyon eles vitak akkor, amikor
a DD mod tovabbi sorsa kerult szoba. Az ervek kozott volt azonban, hogy
(ha jol emlekszem, ez nem ma volt mar) az IA-64 specko megkoveteli az
MBR particiok letet legalabbis a boot disken, mert ott maga is egy ilyet
hasznal boot cuccok pakolasara (ami tkp egy FAT particio lenne) De hogy
ez meg most is igy van-e azt persze nem tudom... A masik ok egyebkent a
phk fele Geom disk absztrakcios reteg megjelenese volt FreeBSD-n.