[FreeBSD] GNU Public licensz

Hajdú Zoltán hajdu.zoltan at mku.hu
2002. Okt. 15., K, 12:16:42 CEST

On 2002. 10. 15., Adam Szilveszter has wisely spoken:

> Csak a felreertesek elkerulese vegett: nem a forditas lete vagy hianya,
> legkevesbe annak "hivatalos" (tenyleg, ki is donti ezt el?:-) volta a

A Központi Fordító Iroda fordít hitelesen. Ha valami hivatalos
doksi kell (pl. anyakönyvi kivonat), arra a Külügyminisztérium adja a
ngypöcsétet (persze az se ingyér)

> Tehat az osszes eddig megszolalonak igaza van (meg mielott hazex megint
> azt hiszi, hogy direkt ra pikkelek mert eppen az o levelere
> valaszolok:-)

:)

> vagyis: a GPL nem lesz kevesbe ervenyes attol, hogy nem
> magyarul van, de ettol meg a magyar jogrendszer nem engedi meg, hogy a
> felek abban allapodjanak meg amiben csak akarnak, ezert, ha megis
> megteszik, ahhoz nem fuzodik hatas. Nem alltam neki elemezni a GPL-t

Pedig ez és a BSD elemzése lenne a feladat. A konferencián vagy
emilben egyeztethetjük a részleteket.

> (es
> nem azert dobtam fel ezt a gondolatot, mert szeretnek egy kis szakertoi
> mellekest:-))))) de elso blikkre is lehet benne problemas reszt talalni,
> mint idosebb olvasoink emlekezhetnek ra, az elmult evekben erre tobbszor
> utaltam is ezen a forumon (hu de nagykepuen hangzik), csakugy, mint a
> BSD licenszben is. Itt pl a felelosseg teljes kizarasara gondolok.

Nyilván a büntetőjogi felelősséget nem, de Ptk

314. § (1) A szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel
okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító
szerződésszegésért való felelősséget érvényesen nem lehet kizárni.
(2) A szerződésszegésért való felelősséget - ha jogszabály másként
nem rendelkezik - nem lehet kizárni és korlátozni, kivéve, ha az ezzel
járó hátrányt az ellenszolgáltatás megfelelő csökkentése vagy egyéb
előny kiegyenlíti.
(3) Külkereskedelmi szerződéssel kapcsolatos belföldi szerződésre
vonatkozó jogszabály a szerződésszegést és következményeit a törvénytől
eltérően szabályozhatja, a felelősség korlátozását vagy kizárását -
az (1) bekezdésben foglalt rendelkezés kivételével - megengedheti.

?

> Ja es meg ennel is jobb hir, hogy szerencsere nem allsz ott minden
> vedelem nelkul akkor sem, ha esetleg nem sikerult egy jo szerzodest
> fogalmaznod: a szerzoi jogi torveny minden tovabbi nelkul is vonatkozik
> a muvedre, igaz az a kereskedelmi megoldasok mintajat modellezi.

Jaja. Érdekes olvasmány programozóknak, kereskedőknek és
műkedvelőknek: 1999. évi LXXVI. tv. és a kommentárok (mondjuk a CD
-jogtárban a kapcsolódó anyagok látszanak menüvel - ez még nem is
veszélyes szöveg, bár olvasmányosnak nem mondanám, de legalább érthető
:)

Üdv:

HZX