[FreeBSD] Lamer kerdes

Haraszti Gábor harasoft at matavnet.hu
2002. Május. 20., H, 20:45:37 CEST

Kosz a valaszokat!

Amit leirtatok azt joreszt olvastam mar,
de szolgaltatok sok uj informacioval is. Kosz.
Leginkabb az a meglepo, hogy mas a hozzaallasotok,
mint a Linux listan. Ott el lettem volna hajtva
a fenebe a kerdesemmel. (Azert is irtam
olyan korulmenyesen, mert ott megszoktam
az RTFM valaszokat, a primitiv embereket)
Ez itt mas, ennek nagyon orulok.

1.) CHIP CD: Igazad van. Onnantol valoszinuleg.
    A datumra nem emlekeztem pontosan. Az a
    Linux szerver, amit akkor tettem fel az FM
    hivatalban meg mindig valtozatlanul szolgal.
    0.98.x kernellel levelezesre legutobbi
    informacioim szerint. Gondolom vasat
    mar cserelhettek alatta :-)

2.) Termeszetesen meg kell indokolnom, hogy
    miert valasztok egy-egy megoldast! Foleg
    banki ugyfeleink vannak. Ott nem lehet
    melledumalni es fellengzoskodni! Ott le
    kell irni azt is, hogy miert pont azt javaslod,
    amit. Egyebkent ennek kene termeszetesnek
    lennie! Nem annak, hogy mert csak, mert ehhez ertek,
    mert semmi egyebet nem lattam eddig, mint azt sok
    fiatal Linux guru-tol hallottam mar. Ja meg mindenre
    jo, mint a Windows.

3.) A licensz fontosabb, mint hinned! A BSD licensz eseten,
    ha tovabbfejleszted es irsz ra egyeb kodot is, akkor kerhetsz
    erte penzt hivatalosan is. Gondold bele egy celhardverfejleszto
    helyzetebe magad, vagy barmilyen ceg helyzetebe, aki fejleszt valamit.

4.) IBM. Az elso generacios NetWork Station-ok meg AIX-osak voltak.
    (valami Lite verzio). A kovetkezo valamilyen BSD-s. Sajnos utana
    mar Windows CE. (Linux-al is rendelheto). Mara megszunt a gyartasa.
    Nagyon fontos lenne az IBM support! Ne csak a Linux legyen a nap alatt!

    Van tudomasotok rola, hogy valaki feltette-e mar AS/400 LPAR-ra
    valamelyik BSD verziot? En is ki tudnam probalni, van egy ilyen teszt
    AS/400-asunk. Jelenleg SuSE 7-el meg v5r1-el.

5.) Mire kell nekem. Jelenleg FreeBSD-re tettem fel egy snort-ot es MySQL-t,
    mert marhara untam mar, hogy mindig ledol a tuzfal. Kiderult, hogy nem
veletlen.
    Egyebkent Novell BorderManager, ami nagyon jo minden szempontbol nekunk.
    Azota mar van ugy 2-300 meganyi snort adatbazisom, meg 40000 feljegyzett
    esemenyem.
    Ezen kivul viszek meg a cegnel egy Linux Terminal Server project-et is,
mint
    olcso alternativat az ugyfeleinknek Terminal Server-re. Arra vajon
milyen stabil
    lehet? (Tobb szaz user bejelentkezve X-en keresztul, OpenOffice
bongeszo, ...)
    Foglalkozom meg Tomcat-es portalmegoldassal is. Sajnos normalis BSD-re
irt
    Java-t JSE nem talaltam. Tud ilyenrol valaki? Sajat, nem Linux emulalt
Java VM?
    Java 2 es jse1.3 vagy 1.4?

Egyelore ennyi :-) Ja, egyebkent nem vagyok a listakon ilyen bobeszedu :-)

udv: Harasoft