[FreeBSD] koffice

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2002. Már. 25., H, 20:09:52 CET

Hali!

On Mon, Mar 25, 2002 at 07:04:51PM +0100, airscape at bsd.hu wrote:
> A legjobb az egeszben, hogy 9 mega + a depend cups de osszesen is kevesebb
> mint a harmada egy staroffice-nak.

Viszont, hogy valami negativat is mondjak:-) ha jol tudom csak olvassa
az M$ Office-t, nem irja. Ez penig sajnos a mindennapi eletben baj. Nagy
baj. Hogyha mar errol van szo, hadd mondjam el, hogy a melohelyen most
ket gepen OpenOffice fut (mer' M$ licenszhiany van) es biza szenvednek
vele a kollegak/kolleginak. Es nem csak azert, mert maskepp kell
kezelni, mint az M$ termeket. (Bar idonkent engem is megorjit,
hatarozottan ugy nezem, hogy a mukodesi elve inkabb hasonlithat a
WordPerfect-re mint a Word-re pl... nagyon erosen kotodni latszik a
stilusokhoz) Hanem azert, mert a mi kedvunkert nem fog az egesz vilag
atallni OO-ra ergo a dokumentumok tovabbra is .doc stb formaban kell,
hogy keszuljenek. Es itt van a gond. Pl az elofejekben oly szeretettel
bevetett WordArt dolgok... vagy eppen maga az elofej:-) Mint ilyet meg
nem sikerult megtalalnom. Meg meg ezer apro gond es zokkeno, ami nem
teszi lehetove, hogy egy-egy igenyesebb (tehat nem csak max szamozott
listakat tartalmazo) .doc-ot megnyissal csak ugy, tovabb szerkesszel es
visszementsel .doc-ba es mas folytathassa a Wordjevel mintha mi sem
tortent volna. Pedig ez a mindennapi eletben a kovetelmeny, egyelore. Az
XML formatum tenyleg nagyon jovobemutato es majd egyszer talan megerjuk,
hogy mindenki azt hasznalja majd, de az (legalabbis Magyarorszagon) nem
most es nem is ket even belul lesz. Mikor meg mindig rengeteg Office97
sot 95 van hasznalatban, azokrol a bujkalokrol nem beszelve, akik meg
mindig Word6-ot hasznalnak.

Bocs, csak egy kicsit frusztralt lettem, mert ha valaki akkor en aztan
tenyleg szivvel-lelekkel mellette allok annak, hogy keressunk
alternativakat Windows-ra is (es pl a Mozilla nekem be is jott) de az
Office szivosan tartja magat. Ha meg nem kell M$ kompatibilitas, akkor
meg engem szemely szerint a KOffice sem erdekel, mert nincs szuksegem
WYSWYG szerkesztokre:-)

Uff. (Elmegy a zuhany ala)

* Adam Szilveszter * Szombathely * email: sziszi at bsd.hu *