[FreeBSD] FreeBSD 4.6

airscape at bsd.hu airscape at bsd.hu
2002. Júl. 23., K, 22:01:37 CEST

Hello,

> Elotte gondolom azert megnezted a ports Makefilet, hatha is kellett
> valami extra parametereket atadni neki. Meg persze a port files/

Allj, a windowmakert nem akartam kezzel... ports-bol ment volna fel, de
miutan allandoan ja.po hibaval allt le, bementem a work konyvtarba, kezzel
kiadtam a ./configure --disable-locale-t es visszamentem a fokonyvtarba es
make install, tudom ganyolok, de igy ment volna, ha nem hianyozna neki az
az egy wcopy.1x file, de megfogadom tanacsod, kitudja hanyadszorra, de
hajra alapon megcsinalom ujra, parszor, teljesen szabalyszeruen, hatha
egyszer megis...

> valoszinuleg neked is kelleni fognak. (Sajnos BSD-n nem lehet abbol
> kiindulni, hogy ./configure ; make ; make install mert a szerzok nagyon
> Linux centrikusak sok helyen)

Pedig megy, a regi 4.0-nal elkezdett 4.5-ig frissitett rendszer mindent
kibirt, volt mikor kezzel raktam bele a dolgokat, a fenti modszerrel es
olyan szepen ment mint a fene, pl. a qiv-et is kezzel raktam bele es
minden szo nelkul ment!

> Nyilvan nem tudja, hogy hol keresse a jpeg es a png konyvtarakat. Nem
> csoda, a Linuxon asszem /usr/X11R6-ban vannak defaulton, FreeBSD-n az
> /usr/local-ban. A configure-nek meg kell mondani.

Talalt sullyedt, a /usr/local/lib-ben vannak, de kerdem en, miert oda
rakja, ha ugyis X-es cucc, jo oke ports es azokat oda _kell_ rakni, de
akkor meg a portsbol szabalyosan felrakott X meg miert nem _tudja_, hogy
ott van, hm? Tudom koltoi kerdesek de lassan visszarakom a regi 3-as X-et
mert azzal minden ment rendesen es _mindent tudott_.

> Noha nem irtad de kerdezem: 4-es? (Honnan tudom? Hat... noha most eppen

Talalt, Te valamit tudsz :) Viszont megint csak ismetelem onmagam,
akarmilyen csilivili oldalt neztem, a 3-as X es 4-es Netscape-el nem volt
gondom, jo neha kiakadt, de attol meg nem burult a rendszer, csak az X, de
ujralehetett inditani.

> Ilyen is szokott lenni, mert az X nagyon magas priviliegium szinttel

De nem es nem es nem! Eddig nekem nem volt ilyen, ezidaig amiota hasznalok
FreeBSD-t, azota ketszer sikerult lefagyasztani, mikor a Bt878-as
kartyam configjat elrontottam es akkor lefagyott valoban, de azota nem,
szoval nem szoktam meg az ilyesmit.

Felre ne ertsd, lehet az ilyesmi, benne van _a masik_ rendszerben is, de
megszoktam, hogy csinalhatok barmit itt FreeBSD alatt, maximum leakad a
program vagy ilyesmi, de attol meg a tobbi konzolon levo dolgok mennek
tovabb, renduletlenul. Tegnap azert irtam a levelet, mert egy valoban
fontos dolgot toltottem le es rekurziv wget volt, most meg torhetem a
fejemet, hogy amikor kiadtam azt a bizonyos reboot-ot, vakul. Akkor a wget
melyik file-t toltotte es most megvan-e az a file teljesen vagy csak egy
resze. Semmi gond, vegignezem kezzel de megszoktam, hogy ilyesmi nem volt
FreeBSD alatt, nem kellett vigyazni.

> Ja, nem is kerdeztem, volt ezen a gepen mar 4-es X? Mert ha nem akkor
> lehet, hogy csak annyit lattal meg amit en is: hogy noha a 3-as X mar
> elavult, de az problemamentesen tamogatja a kartyamat, mig az uj, noha

Ez az elso 4-es X-em es azert raktam fel, hogy ha a gepem uj, akkor fusson
az X is gyorsabban es szerintem gyorsabb is a 4-es X, de a valaszra
valaszolva, NVidia, gondolom most az, jon, hogy a NVidia driver meg nincs
kidolgozva rendesen es erre szamithatok....

Koszonom!
ciao
air