djbdns ill. bftpd

nyozo at mcse.hu nyozo at mcse.hu
2002. Jan. 30., Sze, 12:03:48 CET

Sziasztok!

Eloszor irok a listara igy bemutatkoznek igencsak roviden. (Igaz nehany
ismerosnek tuno nevet talaltam mar kozottetek :) Nagy Zoltan A. vagyok,
kozismertebben Nyozo (ami igazabol nyo:zo:)

Eloszor meg 1999-ben talalkoztam a FreeBSD-vel (3.2 volt a currens stable
ha jol emlekszem) Dolla Gabor lelkes agitaciojanak hatasara valtottam
RedHatrol. Akkor a egyesuletunk szerveren szolgalt Daemon. Aztan kaptunk
ajandekba egy oreg alpha-t (alpha xl-233) es legnagyobb sajnalatomra nem
folytathattuk FreeBSD-vel. (XL233-hoz ui. csak NT/arc konzol van, es
srm-et nem lehett szerezni ra.) Most az alpha ugyan atomstabil a linuxal,
de a mara mar bovithetetlen 64M-val "kisse" lassul. Igy visszaterunk a PC
platform ala, es termeszetesen a FreeBSD ala is. Sajnos a FreeBSDvel az
elmult evekben nagyon nem tudtam foglalkozni, igy kisse kiestem a kepbol.

Az uj vas 1G memoriaval bir, igy erdeklodve olvastam errol szolo
leveleiteket. Nalam meg nem jott elo a hiba, igaz nem jart egyenlore
hosszu napokig a szerver. Egy pozitiv elmenyem azert volt:
- BIOS latja az 1G-t
- Tesztkent egy winfo$ diskkel elinditva a win98 512M-ig lat,
  a tobbi tul van az esemenyhorizontjan. :)
- FreeBSD 4.4 1G-t lat belole, es hasznalni is tudja. :)

Mint ebbol is lathato a gepen gyakorlatilag fenn van mar a FreeBSD.
Most telepitek meg par dolgot ezert kernek segitseget Toletek. Gondoltam
kiprobalom a djbdns-t, ugyanis Breinsten bacsi egyeb termekeivel
(um. pl. a qmail) meglehetosen elegedett vagyok regota. Hasznalja valaki?
Mennyire mas a logikaja, mint a bind-nak? Mik a FreeBSD-s tapasztalatok
ezzel kapcsolatban?

A masik kerdes, hogy a FreeBSD4.4-es CD-adag valamelyiken talaltam egy
bftpd nevu ftpd-t. Nagyon tetszett a konfiguralhatosaga, ahogy szinte
mindent userenkent is be lehet allitani rajta. Kerdes mennyire megbizhato
ez? En meg nem hallottam rola legalabbis.

Elore is koszi az esetleges valaszokat:

				Udvozlettel: Nyozo