[FreeBSD] OSX/Darwin VM off

Marton Fabo morton at eik.bme.hu
2002. Jan. 7., H, 13:12:59 CET

> Date: Wed, 2 Jan 2002 09:50:44 +0100
> From: Miklos Niedermayer <mico at bsd.hu>
> Subject: Re: [FreeBSD] OSX/Darwin VM off
>
> Mégis, van rá valamilyen ok?  Eléggé virtuális memória alapú operációs
> rendszer...

Igen. A fiatalembernek tobb mint egy gigabyte RAM-ja van, es nagyon
utalta, hogy a hasznalt VM tobb mint 2G-rol indul, es csak no.

> Date: Wed, 2 Jan 2002 14:42:53 +0100 (CET)
> From: Egervary Gergely <mauzi at faber.poli.hu>
> Subject: Re: [FreeBSD] OSX/Darwin VM off
>
> marmint nem a swap letiltasara gondolsz?
>
> I am confused :)

Igazad van, rosszul mondtam. Szoval azt szeretne, hogy ne legyen
egyaltalan swapfile. Megoldhato?

> Date: Wed, 02 Jan 2002 15:27:03 +0100
> From: =?iso-8859-2?Q?Sebesty=E9n=20G=E1bor?= <gabor.sebestyen at freemail.hu>
> Subject: Re: [FreeBSD] OSX/Darwin VM off
>
> Szerintem nem lehet. Amennyire én néztem, még módosítani sem lehet
> menetközben, csak valamelyik rc file-ban lehet ezt kézzel
> szabályozni(?), persze ez csak reboot után változott.
>
> Régebben a mach_swapon oldotta meg a gondot (asszem még manja is van),
> most pill.-lag nem emléxem, de ha érdekel, meg tudom nézni.

Aham. korulnezek majd benne, hogy van-e hasonlo. Mint kiderult, az rc-bol
indit valami dynamic_pager vagymi daemont, lehet hogy ha azt lelovom,
kiralysag lesz. Persze lehet hogy meghal a gep, de proba nelkul ugye ki
tudhassa azt?... Amugy nem gond hogy menetkozben nem lehet a dolgot
buzeralni, DTP-s geprol van szo, nem 24/7 szerverrol.

Mellesleg kiderult, hogy az istenadta nem a swapfile meretet nezte
kozvetlenul, hanemhogy a top mit ir ki neki VM meretre. Szepen vegigneztem
mig az az ertek 2G-rol 3G-re felkuszott, mikozben a swapfile-hoz valojaban
hozza sem nyult, ugyhogy vegulis lehet, hogy nem is olyan fontos a
sracnak, hogy fizikailag ki legyen kapcsolva a swappeles.

mortee