[FreeBSD] Routing problema - hosszu

Hegedüs Ervin airween at amit.hu
2002. Feb. 15., P, 14:53:30 CET

Hello,

> Nem ertem hogy miert a 10.1.0.72 a gateway a 10.1.100.0/24 fele, hiszen az
> altalad megadott parameterekkel a 10.1.1.25, a 10.1.1.27 es a 10.1.100.x egy
> netmaskban van.
Igen, de azt is irtam az elso mailben, hogy ez csak egy
teszt kornyezet, a vegleges helyen majd teljesen mas halon
lesz a gep, mint ahol a kliensek, es azt szeretnem, hogy az
egyik kartyan a klienseket szolgalja ki, a masikon pedig
letolti a letoltendot.
Egyebkent jelen esetben a 10.1.100.0/24 egy tuzfal mogott
van, csak ugy lehet elerni, ha felveszek egy route-ot.
Ami nem nagy kunszt onmagaban, csak azt szerettem volna
elerni, hogy ne az rl0-an, hanem a pcn0-an menjen abba az
iranyba.

Elvegre megiscsak en vagyok a humanum... :)

> Ha az a cel, hogy a 10.1.100.0/24 fele a 10.1.1.27-es halokartyan keresztul
> kommunikaljon a vas, akkor igy csinalnam:
>
> route add -net 10.1.100.0/24 -interface pcn0
Igen, csakhogy ez meg onmagaban keves volt, ami segitett ezt
megetetni a rendszerrel, az - szerintem - az a tipp volt,
hogy a kartyanak adjak 32-es maszkot. Nnna, attol kezdve
megy igy.

Udv:
A.

--