[BSD] Login2

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2002. Dec. 28., Szo, 08:45:23 CET

On Fri, Dec 27, 2002 at 08:15:25PM +0100, Hegedüs Ervin wrote:
> hmmm... ebben a kerdesben sikerult addig eljutnom, hogy beallitom
> a password exp datumot, de azon a napon mar nem enged be. :)
> ellenben ha elozo nap belep, akkor kiirja, hogy holnap le fog
> jarni - csak ezt a user nem biztos, hogy eszre fogja venni... :)
> ezt a beallitast a chpass illetve a pw parancsokkal sikerult
> eszkozolnom.

Mint sok minden hasonlot, ezt is a login.conf-ban kell allitani. A
login.conf manja sokat segit ebben a kerdesben, erdemes vegignezni.

Jelen esetben, ld passwordtime opcio.

> talaltam egy archivumot, amiben egy hozzaszolo azt mondta, hogy
> ez a feature shadow extendion. :)

Az valami L*****x hulyeseg lehetett, FreeBSD-n nincs ilyen, hogy
shadow. A BSD ebben a tekintetben *mindig* messze megelozte a
konkurrenciat:-)

> szvsz ennek a PAM-hoz nem sok koze van, de lehet, hogy tevedek.
> :)

FreeBSD-nel tenyleg nem, mivel a login.conf egy kenyelmes mechanizmust
biztosit az ilyesmikre, a hasznalt shelltol, a bejelentkezes modjatol
etc fuggetlenul.

> ket modon:
> 1: letorlod a /etc/COPYRIGHT file-t :)

Minek?

> 2: editalod a /etc/login.conf-ot, ott a default szekciot.

Sokkal inkabb.

* Adam Szilveszter * Szombathely * email: sziszi at bsd.hu *
*      sziszi at IRCnet, #freebsd.hu, #bsd.hu              *
*         FreeBSD 5.0: Upgrade your Life!               *