[BSD] openldap2 nem indul

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2002. Dec. 22., V, 17:54:15 CET

On Sun, Dec 22, 2002 at 04:25:03PM +0100, Janos Feher wrote:

> Fura, statikusan db3-al linkelve mukodik... Koszi!

Nem fura, hanem ennyit tesz, ha rendet rakunk az environmentben. Akkor
most lehet vacakolni azzal, hogy esetleg LD_LIBRARY_PATH vagy meg inkabb
egy LD_PRELOAD egy wrapper scriptben nem segit-e a dinamikus eseten is.
Sajnos FreeBSD-n a runtime library path belelkodolasa a fajlba sem
mukodik (ld az XFree maintainerek flame-jellegu commentjet errol az
xc/config/cf/FreeBSD.cf fajlban) mert nem lehet *kotelezoen* eloirni egy
programnak, hogy a libeket innen es *csak* innen veheti, hanem a linker
mindig hozza veszi a sajat listajat is, sot allitolag eloszor ott nezi
es csak utana ezen a "mashol" helyen. Allitolag ez semelyik masik
rendszeren nincs igy, ahol az XFree mukodik. (ez akkor gaz, ha
ugyanolyan neven van library tobb helyen) Gondolom, egyike a "a BSD-n
ezt mar a Berkeley-n is igy csinaltak es bar ez hibas de nehogy
valakinek 25 ev utan ujra kelljen tanulni a BSD programozast, ezert
inkabb meghagyjuk igy" c. dolgoknak, amik miatt anno a Unix olyan
konnyeden elbukott. (Nem azert mert voltak ilyenek, hanem mert volt
kismillio zillio Unix es mindegyiken volt es mindegyiken mas. Igy
tenyleg keptelenseg hordozhatoan programozni. Akkor mar tenyleg inkabb
legyen csak egy ceg es annak csak egy API-ja, ugy kisebb a zurzavar.)

> <flame>
<...>
> Tobbek kozt az effele hanyagsagok miatt tertem at anno
> egy masik nyilt forrasu os-rol FreeBSD-re. Mit kell tenni, hogy az ilyenek
> a jovoben ne fordulhassanak elo?
> </flame>

Nos, ugy latom, hogy a ports az egyik olyan terulet, ahol a rendszer mar
tulment a sajat terhelhetosegi hataran. Nekem van sajat mirrorom a
PR-okrol, es ports kategoriaban naponta bazillio darab erkezik. Nyilvan,
mert sok upgrade meg uj port javaslat is van benne. Ugyanakkor
portolashoz *jol* erto committer nagyon keves van. Ezert meg ha a
maintainer jol is vegzi a dolgat, lehet, hogy az szepen csak var a
sorban, mert neki nincs irasjoga a repository-hoz. Arrol nem beszelve,
amikor nem is vegzi a dolgat jol:-) (Egyszer lefordult oszt jovan(TM))

Hiaba az a nagyon vonzo otlet, hogy *elvileg* minden egyes rohadt
szoftver, ami lefordul vagy megy FreeBSD-n, megtalalhato legyen a ports
kollekcioban es ha a licensz engedi, akkor package-kent is, de sajnos
egyszeruen nem mukodik, amikor mar ilyen sok van es csak egyre tobb
lesz. Az a gyanum, hogy itt is az lesz, mint a Linuxon, hogy feladjak a
kozpontositott minosegellenorzes otletet es helyette mindenki szepen
maganak fogja csinalgatni a csomagokat, mint most az RPM-eket meg a
DEB-eket, oszt vagy mukodik a te gepeden is vagy nem. Sux.

Mindenesetre, ha van egy kedvenc programod, amit rendszeresen rugdosni
szoktal es mar ertesz hozza valamennyire, es ugy latod, hogy a
maintainere nincs (a MAINTAINER rovatba a ports@ levlista van beirva)
vagy nem aktiv, akkor jelentkezhetsz te maintainernek. De arra ne
szamits, hogy committer lehetsz, tovabbra is PR-ban kell beadnod a
javitasokat. Az elonyod annyi, hogy beleirhatod, hogy maintainer-update
a kategoriaba es igy elvileg hamarabb kerul ra a sor. Elvileg.

Udv:
Sz, a tapasztalt(TM)
* Adam Szilveszter * Szombathely * email: sziszi at bsd.hu *
*      sziszi at IRCnet, #freebsd.hu, #bsd.hu              *
*         FreeBSD 5.0: Upgrade your Life!               *