[FreeBSD] csoportadmin (acl?)

Attila Nagy bra at fsn.hu
2001. Okt. 31., Sze, 09:22:42 CET

Hello,

> - megoldhato -e FreeBSD -n rendesen az, hogy valaki group-admin
> legyen?
Mit akarsz megoldani?

> - hogyan erdemes azt megoldani, hogy az r=1 (na jo, nemelyik 1.5)
> juzerek tudjanak egymas kozott csereberelni file -okat?
Csinalsz egy konyvtarat, chgrp csoport, /etc/group-ba pedig a csoport
tagjai. A BSD-ken a Linuxhoz kepest valtozas, hogy ilyenkor nem kell a
konyvtarra SGID bit, ez anelkul is mukodni fog.

> Ami meg plusz kerdesem: Hogyan erdemes egy 18.2G -s hdd -t felosztani?
Ugy, ahogy neked kenyelmes.
En a kovetkezoket szoktam letrehozni:
256 MB /
1 GB /var
3 GB /usr
A tobbi pedig egyben, vagy tobb reszletben, az adott feladatnak
megfeleloen.
A rendelkezesre allo memorianak 2-szereset, de 512-1024 MB-ot mindenkeppen
szoktam swapnek adni (ha tobb diszk is van, erdemes szetszorni rajtuk).

> Kb. 20 ember (nem feltetlenul egyszerre) dolgozna, valamint menne a
> mail, ftp, www, dns, samba, firewall.
Gondolom nem annyira kritikus, de ennyi mindent egy gepre en nem tennek.

> Ami meg nem biztos: PostgreSQL, mailman, mars_nwe, seti, dial-up.
Az a mars biztos kell ra? Regi, nem tartja karban senki. Akkor mar inkabb
a samba...

> Azon kivul, hogy orult vagyok, mi a velemenyetek?
Ha valamennyi biztonsag is kell, tedd szet tobb gepre, vagy ha nem megy,
akkor csinald meg jol, azokat a programokat, amik tudvalevoleg gagyik (pld
BIND, ha azt hasznalsz) futtasd legalabb chrootban, userkent.

Attila Nagy                                    e-mail:  Attila.Nagy at fsn.hu
Budapest Polytechnic (BMF.HU)                   @work: +361 210 1415 (194)
H-1084 Budapest, Tavaszmezo u. 15-17.           cell.: +3630 306 6758