[FreeBSD] ketproci+1GB

Miklos Niedermayer miklos at niedermayer.com
2001. Okt. 29., H, 22:27:10 CET

Hello,

On Mon, Oct 29, 2001 at 01:38:14PM +0100, Gabor Dolla wrote:

> ok, koszi

Intel ISP4400 / SPKA4 / SRKA4 / Koa (ilyen címszavakat keress).  Az Asbis
árulja, mint nagyker (www.asbis.hu) pl.  Árat most nem tudtam nézni.

Az alaplap:
4x Xeon, 16 GB SDRAM (16 slot), 8 PCI slot (2 64bit/66MHz hotswap, 4
64bit/33MHz hotswap, 2 32bit/33MHz), két adaptec 78xx 160 MB/s csatorna,
egy 80 MB/sec, fxp NIC alaplapon, +VGA.

Nézelõdtem anno quad alaplap ügyben, de igazából csak ezeket az Intel
cuccokat leltem.  Ja URL, itt a lényeg:
http://www.intel.com/business/ibp/servers/spka4/prodbrief.htm

Én ilyen konfigban futtatom jelenleg:
4x700 MHz Xeon (1MB cache), bele van suvasztva még egy Adaptec 3200S RAID,
RAID5-ölve 5xSeagate Cheetah 36.4-es/10000RPM/16MB cache dög, plusz újabb
fejlemény 4 db Quantum diszk, azok egyelõre vinummal stripeolva.  Van
benne 4x512MB RAM és nagyjából ennyi.  Nagyon elégedett vele mindenki,
annyira megbízhatónak bizonyult, hogy azóta sok gép szerepét átvette.  Pl
raktam már bele üzem közben hálókártyát & lõttem rá be FEC-et 200mbps-re.

> ok, ez a resze mondjuk hogy tiszta
> de nem lattam _elfogadhato_ aru raid dobozt .... meg a jobbak fiber-t hasznalnak
> de en koltsegkimeles miatt maradnek a normal scsi mellett, bar a fiber
> biztosan jobb ... szoval milyen dobozt lattal, ami "nem gond" ???

Hihi, na igen, az ára gond lehet :)
De gondoltam, ha olyan a project, hogy egybõl két gépet akarsz plusz raid
doboz, akkor van pénz rá.

Most ezeket az UltraTrak-okat nézegetem.  Doboz, 4/8 vinyó fér bele, hátul
SCSI felületet ad, viszont belül IDE diszkekkel dolgozik.  RAID 5, 3, 0+1,
0, 1.  Ilyen LCD-s menüben állítgatod be, hogy mi merre meddig.  Hot
swappes dual táp, diszk hot swap / hot spare.  A régebbi változatoknál még
volt olyan gáz, hogy több vinyó volt egy csatornán, emiatt oda volt írva,
hogy lefagyaszthatja egy failure a másik diszket is, a mostaniakban
minden diszk külön csatornán van.  Ez nekem baromira jól hangzik, mert az
IDE/SCSI árkülönbség miatt akár 3 ilyen tornyot felpakolok egy SCSI torony
árából (ha nem többet).  És ha tényleg megbízható (annak tûnik, de
utánakeresek & kérdezek), akkor jó vétel.

Ja itt is URL.  http://www.promise.com/Products/Default.htm

> a dell-nek van olyan kartyaja, hogy tavolrol akar ip-n akar telefonrol
> tudod ugy managelni a szervert, mintha elotte ulnel monitorral, egerrel,
> billentyuvel, beleertve a boot-olast, bios allitast... viszont az
> ara kicsit sulyos... regen lattam 1 ilyet, de pl isa-s volt, egy mai
> szerver alaplapon mar nincs isa port.  ilyenre is vadaszok...

Ez cool... az említett intel alaplapok csak soros portra konzol
átirányítást tudnak.... szóval nem grafikus, de az alap dolgokat
megcsinálod... meg ha lefagy a gép, ki tudod kapcsolni a gépet meg
újraindítan meg ilyenek.  A távoli eléréshez meg rádugsz egy
terminálszervert, biztos akad egy szabad port a környéken, ha nem, akkor a
szomszéd gépnek a soros portját, és megúsztál egy csomó pénzt.

Üdv
Mico