[FreeBSD] kerdes biztonsaggal/betoressel kapcsolatban (Szilveszter figyelmebe!)

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2001. Május. 4., P, 09:14:47 CEST

On Thu, May 03, 2001 at 10:52:32PM +0200, Gabor Dolla wrote:

> es ezt hogy mondjak ?? :) (marmint hogy ejtik ?) (tudom, mit jelent,
> csak keso esti bagyadt humor)

Your Mileage May Vary:-) Eredetileg autokra hasznaltak a fogyasztasi
adatoknal.

> en ezt az append only flaget nem ismerem... hol van errol valami leiras ?
> plusz az user home konyvtaraban ha az user a sajat konyvtarat irhatja
> (letrehozhat benne fajlokat, ami azert soxor nem art :) akkor
> szerintem le is tudja torolni

A flagekrol man chflags. Van egypar fele. Linuxon is csak ott mas a
nevuk... egyebkent meg igazad van, a flagezes csak amolyan felmegoldas, de
ha valaki esetleg meg nem hallott arrol se, hogy letezik, akkor azert egy
kis meglepetesre jo lehet:-) Hisz pl egy sima ls -l nem mutatja. A regi
hibauzenet ebbol a szempontbol jobb volt, ma mar tul reszletesen leirja,
hogy mi a baj, eppen csak azt nem, hogy hogy oldd fel... regen csak siman
annyi volt, hogy "Permission denied"... na az volt az igazi, mikor a ficko
elnyult keppel nezegette, hogy dehat en vagyok az owner, mi az hogy... es
akkor kezdett fekete magiara gyanakodni es csendben elhuzott del fele:-)

* Adam Szilveszter * JATE Szeged * email: sziszi at petra.hos.u-szeged.hu *
* Honlap : nincs * alternativ email: sziszi at bsd.hu *
* PGP kulcs: Fingereld a sziszi at petra.hos.u-szeged.hu cimet! *
* FreeBSD: tisztabb, szarazabb, biztonsagosabb erzes...! *