[FreeBSD] IP zonak

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2001. Május. 3., Cs, 21:59:43 CEST

On Thu, May 03, 2001 at 09:31:26PM +0200, Bacsek Lajos wrote:
> Erdekes szamomra, hogy ez ilyen "rejtett" info, nekem meglehetos logikusnak

Na most itt ket dologrol beszelunk. Te az IP cimtartomanyokra kerdeztel ra.
A domain nev struktura tenyleg kb olyan egyszeru, mint *.hu, noha azert
vannak nalunk is szepen .com stb cimuek. Az IP tartomany egy mas dolog.
Arra kozvetlenul nem szokott szukseged lenni. A kiosztas ugyanis nagyon
kulonbozo blokkokban megy es nem is folyamatos, tehat nem arrol van szo,
hogy mondjuk beirhatnad, hogy 200.*.*.*-tol 250.*.*.*-ig (pelda kedveert)
mert tul sok lenne a kivetel. Ez volt az amire figyelmeztettek a kinti
listakon azokat, akik Kinat akartak szurni: hogy pl az egyik legnagyobb
Uj-Zelandi ISP allokacioja is beleesik a nagy kinai blokkba, tehat pl arra
kulon kene kivetelezni, es igy olyan sok apro kivetel lenne, hogy hallatlan
nehez lenne kartbantartani.

> tunik, hogy SSH ne legyen kulfoldrol, hiszen ott a legtobbunknek nincsen ra
> szuksege. Jol gondolom egyaltalan, ha nincs SSH mondjuk Floridanak, akkor
> Floridabol nem lehet bejutni, es shellt hasznalni sehogyan sem, nemde ?
> Akkor meg a megtoressel sem lehet tul sokat kezdeni, nem ?

De. Miert akarna a h4x0r ssh-zni? plane a rendes sshd-n keresztul? Hogy
konnyebben eszrevehesd?

A szokasos musor pl igy nez ki:

1) web szerver exploit
2) segitsegevel shell kotese egy felso porthoz
3) kesz. Ezen a felso porton te mindig belephetsz, fuggetlenul attol, hogy
a gepen van-e sshd vagy telnetd egyaltalan. Netcat rulez.

* Adam Szilveszter * JATE Szeged * email: sziszi at petra.hos.u-szeged.hu *
* Honlap : nincs * alternativ email: sziszi at bsd.hu *
* PGP kulcs: Fingereld a sziszi at petra.hos.u-szeged.hu cimet! *
* FreeBSD: tisztabb, szarazabb, biztonsagosabb erzes...! *