[FreeBSD] Re: cvsup meg mindig

Attila Nagy bra at fsn.hu
2001. Május. 1., K, 19:45:12 CEST

Hello,

> A menet a kovetkezo,
> # cd /usr/src
> # make buildworld
> ez eljatszik egy ideig
> # shutdown now
boot -s (single user)

# cd /usr/src
> # make installworld
> # make mergemaster
> aztan a szokasos kernel forgatas ami igy nez ki,
mergemaster targetje szerintem nincs az /usr/src-ben levo Makefilenak,
hasznaljon helyette siman mergemaster parancsot.

> # cd /src/i386/conf
> editalod a YOURKERNEL fulet
> # /usr/sbin/config YOURKERNEL
> # cd ../../compile/YOURKERNEL
> # make depend
> # make
> # make install
Jezus :)

cd /usr/src
vi sys/i386/conf/SAJAT
make buildkernel KERNCONF=SAJAT
make installkernel KERNCONF=SAJAT

> [...]
> /var/db/pkg-bol kinezem a pontos verzioszamot es kiadok egy pkg_delete
> felrakott proggi, vagy kiadom a /usr/ports/barmi-ben a make deinstall-t es
> felrakom az ujat aztan, ezzel csak egy problema van, az, hogy ha leszeded
> az adott programot, akkor valami nem fog menni.
> Ezert legtobbnyire azt az utat valasztom, hogy letoltom a legujabb
> verzioban a programot ports-bol, aztan make es a make install elott, tehat
> mielott felkerul a gepre a program, azelott szedem le a regi verziojat,
> mert volt mar olyan, hogy mondjuk ez volt fent,
Szerintem is erdemesebb letorolni elotte.

Illetve lehet hasznalni a pkg_version parancsot, ami a /usr/ports alapjan
osszehasonlitja a fentlevo csomagokat es amibol van ujabb azt jelzi.

Attila Nagy                                    e-mail:  Attila.Nagy at fsn.hu
Budapest Polytechnic (BMF.HU)                   @work: +361 210 1415 (194)
H-1084 Budapest, Tavaszmezo u. 15-17.           cell.: +3630 306 6758