[FreeBSD] sok kis kerdes (UFS lassu?)

Simonek Peter pacsom at kossuth2.radio.hu
2001. Már. 11., V, 07:41:18 CET

Sziasztok!

On Sat, 10 Mar 2001, Miklos Niedermayer wrote:

> Mi a gond vele?  Ez egy kicsit FAQ / RTFM / RTFA, ezért részletesen nem
> írnám le az okokat, de két dolgot tehetsz:
>
>   - async módon mountolod a partícióidat (Linux-szokás kapásból
>     aszinkronban nyomni, a BSD-k szinkron nyomják alapértelmezésben)

Ezzel csak egy baj van (idezet a man mount-bol):

async	All I/O to the file system should be done asynchronously.
	This is a dangerous flag to set, and should not be
	used unless you are prepared to recreate the file system
	should your system crash.

>   - softupdates-t használsz.  A mai GENERIC kernelek, ha jól tudom,
>     beépítve hozzák, tehát csak annyi a dolog, hogy felmountolatlan
>     partícióra kiadod a tunefs -n parancsot.
>     Pl.
>           # tunefs -n enable /usr

Ezt meg nem probaltam...
Igaz, a kerelben benne van, csak azt nem tudtam hogy kulon szolni kell
neki hogy hasznalja.

> Amúgy nem lassú.

Hat... eppen a napokban csereltem le egy Slackware-t FreeBSD-re.
Ugyanazon a vason a fajlmuveletek lassabbnak tunnek.
(Egyebkent ez az elso olyan FreeBSD-s szerverem, ami eles uzemben van :))

--
     Simonek Peter
pacsom at kossuth2.radio.hu