[FreeBSD] sok kis kerdes

Miklos Niedermayer mico at bsd.hu
2001. Már. 10., Szo, 15:00:51 CET

Hello,

On Thu, Mar 08, 2001 at 12:34:06PM +0100, Kovago Zoltan wrote:

> En meg uj vagyok itt, ugyhogy lenne par kerdesem (bocs,ha nemlyik lama):
>
> 1.: UFS-en kivul nincs mas fs? (ez mintha kicsit lassu lenne)

Mi a gond vele?  Ez egy kicsit FAQ / RTFM / RTFA, ezért részletesen nem
írnám le az okokat, de két dolgot tehetsz:

  - async módon mountolod a partícióidat (Linux-szokás kapásból
    aszinkronban nyomni, a BSD-k szinkron nyomják alapértelmezésben)

  - softupdates-t használsz.  A mai GENERIC kernelek, ha jól tudom,
    beépítve hozzák, tehát csak annyi a dolog, hogy felmountolatlan
    partícióra kiadod a tunefs -n parancsot.
    Pl.
          # tunefs -n enable /usr

Amúgy nem lassú.

> 2.: Hogyan lehet kikuszobolni azt, hogy mindenfele uzenetek jelennek meg a
> konzolon csak ugy hipp-hopp (pl. ROOT LOGIN...)

/etc/syslogd.conf-ból kiszeded a megfelelő sorokat,
aztán killall -HUP syslogd

> 3.: Mi lehet annak az oka, hogy mc-ben a scrollozas akadozik?

Huh?

> 4.: jol olvastam az arch-ban, hogy az ext2 mount almas??

Nekem nem az, és másoknak sem, de volt, akinek régebben az volt.

> 6.: konzolrol be ssh-ztam az egyetemi szerverre, hogy elolvassam a
> leveleimet, de amikor pine-t akartam inditani azt irta ki, hogy 'Terminal
> type "cons25", is unknown'. Lehet ezen segiteni?

Egyik lehetőség, hogy ott a távoli gépen állítasz TERM változót valami
emberire, de én úgy csinálom, hogy a /etc/ttys fileban 2 vagy 3 virtuális
terminál típusát átíram cons25-ről vt100-ra vagy hasonlóra, és az ilyen
szutyok gépekre azokról a virtuális terminálokról jelentkezem be, és
nincs idegeskedés.

üdv

Mico