[FreeBSD] Which OS is fastest for High Performance Network Applications?

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2001. Jún. 8., P, 11:58:38 CEST

HAli mindenki!

Eloszor is orommel ujra itt, csak kb egy hetig szabin voltam ott ahol az
Internet nem opcio... aztan meg rendbe kellett hoznom a FreeBSD-t...
megjegyzem, hogy ugy latszik mihelyt kihuzom a labam, azonnal leszakad a
mennyezet:-) felnyomjak az apache.org-ot meg a sourceforge-t, valamint az
Erste-nel a penzfelveteli dijakat. Na szep. Ezentul vigyazni kell azzal a
szabival:-)

Na eleg az OT bol erre a levelre, lassuk a temat:

On Fri, Jun 08, 2001 at 10:37:14AM +0200, Zelenak.Gabor at ans.lri.hu wrote:
> Udv a listanak,
>
> azt hiszem, hogy nemi aktualitasa van az alabbi cikknek...
> a fenti kerdesre - egy fajta - valaszt a juliusi Sysadmin ujsagban
> lehet olvsani. a FreeBSD is szerepel vizsgalt rendszerekben.
> hivatkozas: http://www.sysadminmag.com/current/0107a/0107a.htm
> amellett nemi otlettel is szolgal a performance - egyeb eszkozoktol
> mentes - vizsgalatahoz is, azaz mit es hogyan vizsgaljunk.

Nnnnnna. Szoval egyreszt a szokasos disclaimer ami minden benchmarknal kinn
kene, hogy legyen, de sajnos szinte mindig hianyzik:

1) A mert ertekek nem abszolutak
2) A sebesseg nem minden.
3) Vigyazzunk a bujtatott reklamra. (Jo itt eppen nem volt odairva tul
feltunoen de azert ha valaki akarta, megtalalhatta, hogy a kerdeses ceg
termekei melyik programozasi technikaval keszulnek...)

Eloszor is IMHO az lett volna a becsuletes, ha odairjak, hogy az, hogy
melyik technikat hasznalod, az nagyban fugg a lehetosegektol es attol, hogy
mik a celok. Nincs "hiperszupermindenrejo" megoldas. Ha pl a cel az, hogy
lehetoleg mindenfele platformon labdaba rughass, akkor is mashogy kell
nekiallni, meg akkor is, ha megengedheted magadnak, hogy az alkalmazashoz
valassz platformot, es azon aztan megy mint a golyo, de mason meg se
mozdul. Aztan azt is ildomos lenne kijelenteni, hogy a valo elet
kovetelmenyei erosen elterhetnek a laborok mesterseges terhelesprobaitol,
ahol altalaban a konnyebb merhetoseg kedveert egy vagy nehany tenyezot
valtoztatnak csak. Meg azert mondjuk erdemes lett volna azon is
elmelkedniuk egy kicsit, hogy vajon minden esetben jobb teljesitmenyt
jelent-e az SMP mint az UP? Mert en ebben se vagyok biztos, csak most
valahogy a "ha mar lehet csinalni akkor legyen is" alapon a "meno" gep jele
az, hogy SMP-s... pedig regen mekkora ritkasag volt, es akkor arra is
hasznaltak ahol lathatoan jobb eredmenyeket hoz pl rendering. A tesztben
ugyan nem SMP-ztek, de ugy altalaban surun hivatkozgattak ra.

Konkretabban:

1) A FreeBSD 5.0, ha meg egyszer ebben az eletben megjelenik (amit meg
mindig erosen ketlek, figyelemmel arra, hogy ket hettel ezelott pl nem
lehetett vele swappelni es helyette masfel orankent panic) akkor allitolag
eleg sok teruleten zarni fogja a rest a Linuxhoz kepest SMP targyban is.

2) A file I/O tesztnel eddig mindenki beleszaladt ugyanabba: hogy a
kulonfele mutatokra optimalizalt fs-ek erdekes modon maskent viselkednek.
Meg az en arcizmaim is, mikor egy aramszunet utan (szunetmentes nincs
tul draga) egy Linux meg egy FreeBSD rebootol. Azt a rengeteg FIX? y sort
az fsck kozben gondolom mindenki latta mar. FreeBSD-n viszont a multkor a
"masfel ornakent panic" korszakban se vesztettem el veglegesen egyetlen
file-t sem, pedig volt olyan particio, amin tobb mint 460000 darab (ez
negyszahatvanezer akar lenni) file volt. Tanulsag: merlegelni kell a
prioritasokat. A softupadtes segithet szinten, de mivel defaultbol nincs
beallitva (helyesen, mert azert nem 100%-os) ezert az o "out-of-the-box"
tesztjukon nyilvan gyenge volt az eredmeny. Sot, meg jobb hirem van: a 4.3
es kesobbi valtozatokban az IDE diszkek cache-e is le van kapcsolva, mert
van olyan hw ahol komoly adatvesztessel jaro korrupciot okoz, igy viszont a
sebesseg meg lassubb lesz. Szinte mar varom, hogy mikor jon ki az elso
teszt hogy "a RH ezerszer gyorsabb az en PC-men mint az uj FreeBSD! FreeBSD
sux!" Megint, prioritasok kerdese az egesz.

3) Nalam a kernel tuning nem biztos, hogy ennyiben kimerult volna... csak
mondjuk akkor tenyleg nem lett volna fair a palya, mert a w2k-hoz MS
fickoknak kellett volna kijonni akik nyilvan sokkal jobban ertenek hozza,
mint egy renci ganci a Linux/FreeBSD-hez.

4) Senki nem mondta, hogy a Linux vagy a Sol egy rossz OS lenne, ugyhogy jo
tarsasagban vagyunk meg mindig:-) Aggodni majd akkor kell elkezdeni, ha a
teszt tobbi szereploje mondjuk a winME, a MacOS 9 meg mondjuk a DOS lesz es
meg ugy is lemaradunk:-)

* Adam Szilveszter * JATE Szeged * email: sziszi at petra.hos.u-szeged.hu *
* Honlap : nincs * alternativ email: sziszi at bsd.hu *
* PGP kulcs: Fingereld a sziszi at petra.hos.u-szeged.hu cimet! *
* FreeBSD: tisztabb, szarazabb, biztonsagosabb erzes...! *