[FreeBSD] spontan reboot? naaa...

Miklos Niedermayer mico at bsd.hu
2001. Jan. 21., V, 14:30:28 CET

Hello!

( > Gergely EGERVARY)

Elég régi ez a levél...

> persze a logban nincs semmi. ha nagy terheles alatt csinalna, akkor
> sokmindenre tudnek gyanakodni. peldaul hardware hibara. vagy mondjuk
> valami VM beallitas problemara. node ha semmi gond akkor, amikor fut
> rezzen, aztan 0.02-es loadnal egyszer csak azt veszem eszre, hogy nem
> valaszol a pingre, akkor mire gyanakodjak?
>
> software:
> FreeBSD 4.1-RELEASE, (sikerult ilyeneket produkalni 3.2-RELEASE
> alatt is) maxusers = 256, nmbclusters = 32768
>
> ipfilter, ipnat, squid, bind, sendmail, sshd, rshd, stb.

   Hasonló problémával kerültem szembe, egy gyengébb router gépnél, szintén
kis terhelés alatt.  Nem omlott ugyan össze, de kb. heti rendszerességgel
(de volt, hogy sokkal hamarabb) elkezdett meglassulni, pl. pingre abszolút
nem válaszolt, de azért némi forgalmat még átengedett.  Futott rajta:
ipfilter, ipmon, squid, sshd, pár userland proxy.  Ezekből néhány a
környezet változása miatt megszűnt, ekkor visszavettem a MAXUSERS-t és a
többi ehhez kapcsolódó paramétert a kernelben, és azóta jobban megy, mint
valaha.  Én a Squid-re gyanakszom, mert két másik gépen is szívtam vele
(egyiken a WCCP döntött úgy, hogy le akar dögleni, a másikon csak úgy
elszállt néha az egész).  A dolog hasonlít arra, amikor azt tesztelgettem,
hogy hány processzt bírok futtatni egyszerre - akkor is ilyen tüneteket
csinált néha; elképzelhető, hogy nálad is az a gond, hogy nem elég a
MAXUSERS és NMBCLUSTERS értékeket ilyen magasra tenni, valami mást is
állítani kellene, hogy megbízható legyen.  Bár van olyan gép, amin csak
ezt a két paramétert állítom, és áramszünetig elmegy elég szép
terheléssel.  Ja, olyan volt még, hogy ha sokra vettem ezeket a
paramétereket, és csak 64 vagy 128 mega volt a gépben, akkor nem bírta
sokáig a gép, hiába nem futott semmi, ami zabált volna.

--