[FreeBSD] erdemes -e mindent a ports -bol?

Nohl Attila Rajmund Attila.Nohl at eth.ericsson.se
2001. Jan. 18., Cs, 13:16:33 CET

On Thu, 18 Jan 2001, Aries wrote:
[...]
> En nem ugy latom, hogy *n?x platform felhasznaloinak csak nehany
> szazaleka hasznalna i386-ot. Tovabba azt sem ertem, hogy a grafikai library-ket
> (mert en ERROL beszelek) miert nem asm-ban irjak.

Mert normalis programozo nem irja meg ugyanazt 18-szor. Csak PC-kben van
harom kulonbozo gyarto, fejenkent sok-sok processzorcsaladdal es azokban
is kulonbozo modellekkel. Maskent kell optimalizalni Athlonra es maskent
Pentium 4-re, stb.
Masreszt amikor pl. Linus elkezdte irni a linux kernel-t, megnezte az
asm kimenetet, es addig alakitotta a C forrast, amig ugy nem nezett ki
az eredmeny, ahogy o azt elkepzelte. Es igy nem (vagy csak nagyon
keveset) vesztett hatekonysagot, de sokat nyert azon, hogy mas is
megertette a kodjat. Egy grafikus konyvtarat nem egyszer megcsinalnak,
aztan ugyhagynak, hanem elkezdik fejleszteni, aztan menet kozben
lecserelodik a fel csapat, es az ujaknak is meg kell erteniuk, hogy az
elodok mit es hogyan csinaltak.

> En irok Neked hello world-ot 19 byte-ban DOS-ra.
> Te hany byteban irnad meg u.ezt BSD-re? Szerintem nem nehany szazalek
> a kulonbseg.

Tekintsunk el a vegrehajthato file-ok formatumainak kulonbsegetol, es
vegyuk csak a kodot. Es vegyunk egy picit bonyolultabb feladatot, pl.
n*n-es egesz matrix determinansanak kiszamitasat (ez _gyakran_
elofordulo muvelet 3D-s grafikaban, pl. hasznalhato arra, hogy
eldontsuk, hogy egy pont egy sik alatt, folott vagy magan a sikon van).
Melyik lesz hamarabb kesz es mennyivel, az asm vagy a C?
IMHO a C legalabb 10-szer hamarabb kesz lesz.
Melyikben konnyebb hibat keresni es mennyivel, az asm-ban vagy a C-ben?
IMHO a C valtozat legalabb 10-szer konnyebben debugolhato.
Melyiket konnyebb megertenie a csapat uj tagjanak es mennyivel, az
asm-ot vagy a C-t?
IMHO a C kodot legalabb 10-szer konnyebb megerteni, mint az asm-ot.
Melyik foglal kisebb helyet, az asm vagy a C?
IMHO az asm kod maximum 5%-zal lesz kisebb, mint a C.
Melyik gyorsabb, az asm, vagy a C?
IMHO az asm kod maximum 5%-zal lesz gyorsabb azon a processzoron, amire
az asm kodot optimalizaltak.
				Bye,NAR
--
"Beware of bugs in the above code; I have only proved it correct, not
 tried it."