[FreeBSD] erdemes -e mindent a ports -bol?

Nohl Attila Rajmund Attila.Nohl at eth.ericsson.se
2001. Jan. 18., Cs, 10:41:18 CET

On Tue, 9 Jan 2001, Hajdú Zoltán wrote:
[...]
> Na, az igazság az, hogy igen. Régebben is abban (ASM) programoztam, s a C meg a
> Java csak késõbb, a platformfüggetlen divattal jött nálam. Aztán amikor a múltkor
> csatarendbe állt otthon a K7 a 486 helyett, szinte leestem a székrõl, mikor is NEM
> volt olyan nagy a sebességgyorsulás, amit vártam, holott van vagy 700 Mhz és vagy
> 3 generáció különbség a két proci között (nem kis változásokkal).

Valahol olvastam egy leirast a pipeline mukodeserol, es ott volt a
kovetkezo pelda (lehet, hogy pontatlanul emlekszem, mondom el, de nem
villamosmernok vagyok, hanem programozo :-):
van egy 1 Mhz-es processzorod, ahol minden utasitas 1 orajel alatt fut
le. Az utasitasok 4 reszbol allnak: beolvasas, ertelmezes, vegrehajtas,
eredmeny kiirasa, ezt a negy lepest egyben hajtja vegre a processzor.
Aztan fejlesztjuk 2 Mhz-esre a procit. Ezt peldaul ugy lehet
megcsinalni, hogy bevezetunk egy 2 hosszu pipeline-t. Az elso lepesben a
pipeline elvegzi a beolvasast es az ertelmezest, a masodik lepesben
pedig a vegrehajtast es az eredmeny kiirasat. Ezzel csinaltunk egy
ketszer akkora orajellel rendelkezo processzort, ami valojaban
ugyanolyan gyors, mint az 1 Mhz-es.
A Pentium 4 pipeline-a 20 (azaz husz) lepesbol all.
Tovabba a gep sebessege messze nem csak a processzortol fugg, hanem pl.
a winchester sebessegetol is, es ott nem volt ekkora fejlodes papiron.

				Bye,NAR
--
"Beware of bugs in the above code; I have only proved it correct, not
 tried it."