[FreeBSD] a ports-rol

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2001. Jan. 11., Cs, 17:42:19 CET

On Thu, Jan 11, 2001 at 03:36:21PM +0100, Gabor Dolla wrote:
> na igen, nekem mar regota faj a fogam egy olyan szoftverre, amelyik
> nyilvan tartja, hogy mi tortent egy adott rendszerrel
> ez reszekben elerheto, meg van log is, de ennel jobbat szeretnek
> tud valaki valami jo progit erre ?
>
> olyan kellene, amelyik eszreveszi a valtozast, verziokezeli, es addig
> nyaggat, amig nem irom be, hogy mit mikor es miert csinaltam
> ebbe beletartozik: uj user felvetele, apache httpd.conf modositas,
> uj progi felrakasa akar portsbol, stb

Nem tudok rola, hogy OpenSource oprencerre (barmelyikre) egy ilyen atfogo
admin program lenne... meg a linuxconf se tud ebbol mindent es mar az is
idonkent tul bonyolult... vegulis lehetne irni egyet pl tcl/tk-ban is, de
akik tudnanak irni azoknak mar nem surgos, mert azok mar tokeletesen
kibekultek a command-line interfacevel is... (oszinten nekem se hianyzott
meg tulsagosan, de mondjuk nem is volt miert:-) mert azt talaltam, hogy az
egyszer megcsinalt es gondosan megorzott konfig fileken altalaban keveset
se vagy semmit se kell utana valtoztatni. Van aki pl a shell inicializacios
es dotfileket is CVS-en tartja... ami lehet tulzas de megfontolando is.

Portok menedzselesere:

/usr/ports/misc/pib

tkp egy grafikus package manager. Voltak tervek egy automatikus patch
koveto rendszerre is, de vegulis elakadtak, mert nem volt elegge surgos.
(meg akkor pl az SA-kat is ugy kene irni, hogy gep is tudja oket elemezni)

* Adam Szilveszter * JATE Szeged * email: sziszi at petra.hos.u-szeged.hu *
* Honlap : nincs * alternativ email: sziszi at bsd.hu *
* PGP kulcs: Fingereld a sziszi at petra.hos.u-szeged.hu cimet! *
* FreeBSD: tisztabb, szarazabb, biztonsagosabb erzes...! *