Inkabb NetBSD (Volt: Re: [FreeBSD] user mount)

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2001. Jan. 10., Sze, 17:46:30 CET

Szia!

On Wed, Jan 10, 2001 at 05:00:07PM +0100, Egervary Gergely wrote:
> en remelem, hogy az a celja, amit a weboldalukon olvasni:
>
> ``providing solutions, not hacks''

En is, mert ez volt a legszimpatikusabb benne... (a baratsagos levlistakon
kivul)

> nos, kinek a pap, kinek a papne.
> en peldaul nagyon szeretem wscons-t ugy ahogy van, korrekt vt220 emulaciot
> csinal.

Ezen nem tudok kommentalni, mert "igazi" vt220-at nem hasznaltam meg sose.
Nekem korrekt az, amit tudok hasznalni egy PC billentyuzetrol is, nem
ragaszkodik olyan spec billentyukhoz mint a Meta es tud mit kezdeni a
funkcio billentyukkel etc. A vt100 nem tud, azt tudom:-( es szerintem a
szin tamogatas is aranyos. Miota a Muttot szinesben is lattam, meg
hasznaltam syntax higlightinget vim-ben, nem iagazn akarnek visszamenni a
fekete-feher korszakba... es X-et se akarok futtatni ha nem muszaj. Az en
rossz szememnek egyebkent is jobb igy, az X-en sajnos csunyan kijon, hogy a
monitorom csak 65 Hz-et visz 1024x768-on. Ami megint penzkerdes:-)

De attol meg ez egy PC marad, es ahogy a kinti levlistan is irtam, en
ugyanugy szeretnem is hasznalni, csak jobban:-) Ha kenytelen vagy
kijelenteni, hogy szervernek meg programozni egesz jo az uj free OS-ed, de
a regi windowsos dolgaidat nem tudod megcsinalni vele, akkor tkp az
OpenSource reszben vereseget szenvedett. Ezert kemenyen dolgozom, hogy
bebizonyitsam, hogy az OpenSource operacios rendszerek es azon belul a BSD
valodi alternativa, a desktopon is, es semmi dual-boot trukkozes...:-)

> a syscons nagyon cool (betoltheto terminal saver, stb) csak mas
> rendszerekkel valo kompatibilitasa volt bosszanto:
>
> (unknown terminal type cons25, nah akkor fogom magam setenv TERM ansi vagy
> vt320 vagy mittom'en, es akkor meg szetcsusznak a sorok, stb)

Igen errol mar masoktol is hallottam, de mondjuk ok az OpenBSD terminaljara
is panaszkodtak hasonlo okbol... es ha meggondolom a "linux" es a "debian"
se igazan szabvanyos terminal-type. Nekem ugy latszik szerencsem volt
eddig, mert a kollegium Linux szervere ismeri (vagy legalabbis nem vinnyog
ra) a 'cons25l1'-et (Debian potato), az a regebbi SunOS gep pedig, amire
belepegettem, ismerte a 'cons25'-ot asszem. Tokeletes nem volt, de meg igy
is jobban mutatott a pine (nem volt rajta mutt:-( nalam, mint a Windows
terminal.exe-jeben, pedig az vt100... allitolag. (egyebkent nativan
cons25l2-ot hasznalok, a Latin2-es betuk miatt)

> Isten' ments, hogy rivalisa legyen! rivalizaljon az, aki ra van szorulva!
> :)
>
> -- mauzi (a NetBSD gettobol ;))

"hej, ha en is, en is koztetek lehetnek..." na majd latjuk.

* Adam Szilveszter * JATE Szeged * email: sziszi at petra.hos.u-szeged.hu *
* Honlap : nincs * alternativ email: sziszi at bsd.hu *
* PGP kulcs: Fingereld a sziszi at petra.hos.u-szeged.hu cimet! *
* FreeBSD: tisztabb, szarazabb, biztonsagosabb erzes...! *