[FreeBSD] a ports-rol

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2001. Jan. 10., Sze, 16:04:36 CET

Szia!

On Wed, Jan 10, 2001 at 02:54:25PM +0100, Kuti Zsolt wrote:
> Bar probaltam vilagosan irni, de hat ezek szerint nem sikerult elegge. A
> portfa frissitesen csak e sok furcsasag nyoman kezdtem el gondolkodni, meg
> nem tortent meg.

Ok ebben nem voltam biztos.

> Na szoval. Regota boki a csoromet a szohasznalat. A www site-on package-kent
> van jelolve a port binaris valtozatata, tehat igy hivom. Portnak meg a
> forrasbol epitettet. De ha nem igy kell, szolj.

De, tokeletes:-) (marmint Free/OpenBSD-n. NetBSD-n pkgsrc lenne, de ne
bonyolitsunk.)

> Bizonyos dolgokat package-bol tettem fel, bizonyosakat port-forrasbol (na jo
> legyen igy). Ez utobbi esetben letolti a forras tarballjat a
> /usr/ports/distfiles ala. No ezeket hasznaltam a reinstallhoz. Tehat
> ugyanazt, amit amugy o is felhasznalt mar. Es ezek utan kezd el nekem uj
> dolgokat telepiteni. Ezt nem ertem.

Na ezt en se. Valami nem stimmel itt.

> Na mindegy. Asszem nekiallok a portfanak, megprobalom leszedni, amit lehet
> es ujra feltenni.
> Ugy erzem, amellett, hogy kivalo es kenyelmes a port rendszer, kenyelmetlen
> jarulekai is vannak:
> - install->pkg_delete
> - portfrissites utani deinstall

Igen, nem tokeletes. Pl nem lehet make deinstallt hasznalni, ha mar
frissult a verzio. Akkor csak pkg_delete marad. Azonkivul van amikor akkor
se telepiti az ujabb fuggoseget, ha tenyleg kellene, mert a regi valtoztnak
is ugyanaz volt a neve. (pl mert a FreeBSD rtld-je nem ismeri konyvtaraknal
az un mikro verziot ezert ha az 0.0.3 helyett most mar a 0.0.6 kellene,
neki az mindegy. A port vezioszama emelkedik, tehat ha onnan teszed fel
frissen, nem lesz baj. De ha mar fenn van a regi es arra varsz, hogy
felismerje hogy a fuggoseget frissiteni kene, hat hiaba varsz:-(

De van jobb is: Most mar vannak olyan portok, amik ha van, hasznaljak pl a
GNOME vagy a KDE konyvtarakat, vagy eppen az ESD-t. De van amikor en nem
akarom:-) es akkor csak a Makefilek durva atfaragasaval lehet
megakadalyozni, hogy megis hasznalja. Pl az esd ezen a gepen meg sose
mukodott, ezert utalom, ha minden audio alkalmazast azzal akar linkelni,
plane mivel az X nem is fut mindig.

Es ez meg siraly: az OpenBSD-n a flavor-rendszer okoz jo kis fejfajast a
portoloknak. (Egyebkent ezert lehet igen nehezen osszehasonlitani azt, hogy
hany port is van pontosan egy egy BSD variansnal... pl a FreeBSD 4100
feletti portja kozul nem jelentektelen reszt tesz ki a fel CPAN:-) vagyis
egy csomo Perl modul. Amellett pl ami OpenBSD-n csak kulon flavor lenne, az
FreeBSD-n rendszerint kulon port, novelve az osszletszamot, de nem a
rendelkezesre allo sw mennyiseget. Pl w3m es w3m-ssl nalunk kulon port,
oadaat ez ugyanazon port ket flavorja lenne. Es azt is jo lenne mar
statisztikazni, hogy pl a portok kozul mennyi az, ami le se fordul, vagy
elerhetetlen stb. Ilyen azonban sajnos csak FreeBSD-n van, itt napra keszen
lehet tudni, hogy melyik distfile elerhetetlen es azt is, hogy kb 600 port
nem fordul le:-( a tobbi projekt eroforrasai ehhez kicsik.)

> Koszi. Esetleg valami tipp, hogy melyekrol a leggyorsabb?

Praktikusan cvsup.hu.freebsd.org. Kiveve, ha eppen tele van (ritka).

* Adam Szilveszter * JATE Szeged * email: sziszi at petra.hos.u-szeged.hu *
* Honlap : nincs * alternativ email: sziszi at bsd.hu *
* PGP kulcs: Fingereld a sziszi at petra.hos.u-szeged.hu cimet! *
* FreeBSD: tisztabb, szarazabb, biztonsagosabb erzes...! *