[FreeBSD] a ports-rol

Kuti Zsolt Kuti at cetelem.hu
2001. Jan. 10., Sze, 14:54:25 CET

> ----------
> Feladó: 	Adam Szilveszter[SMTP:sziszi at bsd.hu]
>
> Marmint minek? Ha nem make deinstall/pkg_delete-vel szeded le? Hat az,
> hogy
> esetleg fajlok maradhatnak belole szejjel es azon kivul az adatbazisban
> benne marad es ezert meg mindig azt fogja hinni, hogy megvan...

Termeszetesen erre gondoltam :|

> nem
> nem
>
> Ez igaz, de ha azota a portsfa frissult akkor most mar mas (ujabb)
> fuggosegek lehetnek es akkor mar lehet, hogy azokat akarja majd felrakni.

Bar probaltam vilagosan irni, de hat ezek szerint nem sikerult elegge. A
portfa frissitesen csak e sok furcsasag nyoman kezdtem el gondolkodni, meg
nem tortent meg.

> 4x
> egy
>
> De ha portsbol raktad fel, akkor azt eszre kellett volna, hogy vegye. Ha
> nem, akkor persze nem. Mondjuk arra nem emlekszem, hogy a gs mindenfele
Lehet itt van a kutyus..

> webrol
> letoltodott
>
> Marmint hogyan? Ha csomagokat telepitettel, akkor azt surun nem erdekli a
> portfa. Az a sajat beepitett dependenciait figyeli. Ha  portokat, akkor
> meg
> mit tudtal hozza venni a webrol? (egyebkent ha azota frissult a cucc,
> akkor
> ujra le fogja tolteni...)
Na szoval. Regota boki a csoromet a szohasznalat. A www site-on package-kent
van jelolve a port binaris valtozatata, tehat igy hivom. Portnak meg a
forrasbol epitettet. De ha nem igy kell, szolj.
Bizonyos dolgokat package-bol tettem fel, bizonyosakat port-forrasbol (na jo
legyen igy). Ez utobbi esetben letolti a forras tarballjat a
/usr/ports/distfiles ala. No ezeket hasznaltam a reinstallhoz. Tehat
ugyanazt, amit amugy o is felhasznalt mar. Es ezek utan kezd el nekem uj
dolgokat telepiteni. Ezt nem ertem.
Na mindegy. Asszem nekiallok a portfanak, megprobalom leszedni, amit lehet
es ujra feltenni.
Ugy erzem, amellett, hogy kivalo es kenyelmes a port rendszer, kenyelmetlen
jarulekai is vannak:
- install->pkg_delete
- portfrissites utani deinstall

> Igen, lasd /usr/share/examples/cvsup/ports-supfile, ahol ne feledd el
> kijavitani a cvsup szerver nevet arra, ahonnan huzni szeretnel.

Koszi. Esetleg valami tipp, hogy melyekrol a leggyorsabb?

Zsolt