[FreeBSD] user mount

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2001. Jan. 9., K, 18:21:35 CET

On Tue, Jan 09, 2001 at 06:12:40PM +0100, Egervary Gergely wrote:

> nalam van user opcio.
> igaz, ez most epp egy NetBSD-1.5
>
> FreeBSD-n nemtom' hogy van...

Sajnos ugy, hogy a mount nem ismeri ezt az opciot.

> tenyleg, ha mar a linux szoba kerult: miert van az, hogy a FreeBSD-ben
> levo GNU licenszu ext2fs driver nem tudja meghajtani az ujabb linux
> filerendszereket, (csak read-only) viszont nalam a jo oreg BSD licenszu
> NetBSD driver (copyrighted by the University of California) remekul irja?

Valoszinuleg azert, mert a FreeBSD-be egyszeruen integralhattak egy regebbi
etx2 drivert talan egyenesen a Linuxbol. Mig a NetBSD-sek ujrairtak. Aztan
meg valamiert a NetBSD-n erdeklodtek a dolog irant, es frissitettek.
FreeBSD-n meg nem, mert a gnu cuccokhoz nem nyulnak szinte soha. Az
altalanos velemenyt jol mutatja, hogy amikor par napja rajottek, hogy az
isa driver nem is GPL-es, akkor az volt a commit message, hogy kiszabadul a
GNU gettobol. Magyaran valamiert egyszeruen nem prioritas... egyebkent azt
hiszem, ha kikapcsolod a sparse superblocks opciot (meg linux alatt!!!) es
utana probalkozol utana mar megy... de irasra... hat ... talan az egyetlen
"idegen" fajlrendszer amit ugy-ahogy biztonsagosan lehet irni az msdosfs az
is a floppyk miatt...

Hiaba minden OS projektnel vannak dolgok, amik nem prioritasok noha nem
igenyelnenek sok melot esetleg... ez mar politika. Pl hogy nincs
hatrascroll meg moused NetBSD-n... a Ctrl-Alt-Del-rol nem beszelve...:-)

* Adam Szilveszter * JATE Szeged * email: sziszi at petra.hos.u-szeged.hu *
* Honlap : nincs * alternativ email: sziszi at bsd.hu *
* PGP kulcs: Fingereld a sziszi at petra.hos.u-szeged.hu cimet! *
* FreeBSD: tisztabb, szarazabb, biztonsagosabb erzes...! *