[FreeBSD] sendmail kerdes

Miklos Niedermayer mico at bsd.hu
2001. Jan. 7., V, 16:56:23 CET

Hello!

( > Adam Szilveszter)

> Mi? Ez most tenyleg 4-en ment el es en eddig nem kaptam meg? Mondjatok,
> hogy nem... de ha megis, akkor bocs a regi tema "felmelegiteseert"...

Könnyen előfordulhat, hogy megírtam és ``elküldtem'' a levelet, de mondjuk
csak napok múltán láttam erről a gépről legközelebb hálózatot, és akkor
küldte el.

> [...]
> [...]
> tudnam minek - tartalma nem egyezik.) Ha Pine-t vagy mas, MUA+SMTP kuldo
> "levelezot" hasznalsz, akkor ez nem gond mert az maga ki tudja tolteni az
> osszes fejlecet es akar egy kulso szerveren at is elkuldi, de a Mutt erre nem
> is hajlando, mert o "csak" MUA. Arrol nem beszelve, hogy pl nalunk a tuzfal
> miatt nem is lehet kulso SMTP szervert hasznalni, es pl a kollegium
> levelezo szerver automatikusan atirja a fejleceket. Ezert most azt
> csinalom, hogy a From: mezoben van egyedul a bsd.hu, mert a tobbi felett

   Hát, sose volt ilyen gondom a Mutt-tal.  Nem lehet nehéz egy scriptet
összedobni, ami ellátja megfelelő fejlécekkel a levelet, a Sendmail-nél
pedig elvileg meg lehet adni olyan usert, aki küldözgethet mindenféle
feladóval levelet.  A tuti megoldás - természetesen - a Qmail, ahol
MAILNAME, MAILUSER, MAILHOST és QMAILINJECT változókkal szabályozhatod
ezeket a dolgokat.  Pl. nekem a .cshrc-ben ez van:

[...]
setenv  MAILNAME "Miklos Niedermayer"
setenv  MAILUSER mico
setenv  MAILHOST bsd.hu
#setenv  QMAILINJECT fn
[...]

És nem érdekli, hogy mi a gépem neve, stb.

  Ha Mutt-ból akarsz normálisan különböző feladókkal levelet küldeni,
akkor ellátod a .muttrc-t a megfelelő bejegyzésekkel, hogy mikor milyen
From: mezőt generáljon (my_hdr), és csinálsz egy kis scriptet, amit
sendmail-ként adsz meg a Muttnak, és az a dolga, hogy kiveszi a From:
mezőből az infókat, és beállítja a MAILUSER és MAILHOST változókat, és
továbbpasszolja a qmail-injectnek a levelet.

  El sem bírom képzelni, hogy néhány kivételes esettől eltekintve mi oka
lehet annak, hogy egy mail szerver odanyögje Sendernek a saját hostnevét,
ha ilyen van, szóljatok, szidjuk együtt.

--