[FreeBSD] sendmail kerdes

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2001. Jan. 7., V, 09:13:51 CET

On Thu, Jan 04, 2001 at 09:19:43PM +0100, Miklos Niedermayer wrote:

Mi? Ez most tenyleg 4-en ment el es en eddig nem kaptam meg? Mondjatok,
hogy nem... de ha megis, akkor bocs a regi tema "felmelegiteseert"...

> Aham!
>
> Nem tudom, a Matávnetnél mi a helyzet, de én egyéb okokból is jobbnak
> láttam a smarthost használatát mellőzni (néha mintha nyelné a leveleket a
> Digitel gépe).  Szerintem tedd te is ezt...

A problema sajnos ott van, hogy ha jol ertettem, arra kene a kolleganak ez
a beallitas, hogy pl bsd.hu-s leveleket tudjon kuldeni. (bar megjegyzem,
hogy erdekes modon mar kaptunk FreeBSD-s listan matavnetrol spamet, ahol
szerintem a gep neve biztosan nem az volt, ami a felado...) Es sajnos sok
helyen (pl levlistak) a dialupos IP-poolok automatikusan ki vannak zarva
mint spamgyanus helyek. (Arrol nem beszelve, hogy pl a BUGTRAQ most mar
biztos, hogy nem fogad el levelet, ha a From: a Sender: es barmilyen mas
esetleg letezo hasonlo mezo - pl nalunk Envelope-from:, Return-path: csak azt
tudnam minek - tartalma nem egyezik.) Ha Pine-t vagy mas, MUA+SMTP kuldo
"levelezot" hasznalsz, akkor ez nem gond mert az maga ki tudja tolteni az
osszes fejlecet es akar egy kulso szerveren at is elkuldi, de a Mutt erre nem
is hajlando, mert o "csak" MUA. Arrol nem beszelve, hogy pl nalunk a tuzfal
miatt nem is lehet kulso SMTP szervert hasznalni, es pl a kollegium
levelezo szerver automatikusan atirja a fejleceket. Ezert most azt
csinalom, hogy a From: mezoben van egyedul a bsd.hu, mert a tobbi felett
egyszeruen nincs befolyasom. Roppant kellemetlen, mikor az osszes
levelezesedet egy helyrol akarod intezni, es mondjuk nem egy freemail-t
hasznalsz erre, mert a Mutt olyan kenyelmes es profi... szerencsere a
legtobb ember sose nezi meg a fejleceket, mert azt se tudjak mi az... es pl
a windozeres levelezok asszem nem is mutatjak. (marmint OE, Outlook)

Egyebkent a fenti tuzfal miatt en se tudom a smarthostot hasznalni, mert
csak "engedelyezett" gepek kuldhetnek a 25-os porton, a tobbieknek a tuzfal
lenne a smarthost, de az csak akkor fogad el levelet, ha IP-cimmel hivod
fel, ha a nevevel, akkor visszautasitja. A Sendmail viszont nem hajlando
egykonnyen elfogadni, hogy valaminek nincs neve. (es nem, nem tettem fel
mas levelezoszervert, mert annyira nem volt surgos. Csak pl a send-pr
kenyelmesebb
lenne, ha nem kene elobb atmasolnom az egesz PR-formot a masik
"engedelyezett" gepre es onnan elkuldeni.

* Adam Szilveszter * JATE Szeged * email: sziszi at petra.hos.u-szeged.hu *
* Honlap : nincs * alternativ email: sziszi at bsd.hu *
* PGP kulcs: Fingereld a sziszi at petra.hos.u-szeged.hu cimet! *
* FreeBSD: tisztabb, szarazabb, biztonsagosabb erzes...! *