[FreeBSD] Re: gimp-gond megoldodott

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2001. Jan. 1., H, 20:21:22 CET

On Mon, Jan 01, 2001 at 07:32:08PM +0100, airscape at bsd.hu wrote:
> Hali!

> Mico, mondd mi a vezetekneved? Nem Jezuska veletlenul? :)
>
> Koszi leszedtem es mar megy is az X.
>
> Yanesz

Hmmm... Noha nagyon orulok, hogy megoldodott a problema (de tenyleg) de
azert itt valami *nagyon* nem stimmel. Ami azert megerne IMHO egy
oknyomozast... a libxpg az X resze, annak meg kell lenni, ha az X-ed
teljes. Es ha 3.3.6-od van, akkor nem lehet mas verzio mondjuk 4.0-n mint
4.1.1-n... mert az X nem resze a FreeBSD-nek, nem ugy mint az Open es Net
BSD-knel. (tehat nincsenek kulon FreeBSD-fele X forrasok, mint a fenti
kettonel az xsrc. Ha csak siman leszeded az xfree86.org-rol a forrast,
annak is le kell fordulni minden tovabbi nelkul.) Es a 3.3.6 elegge regi...
azok az utana levo szamok, hogy pl 3.3.6_3 a FreeBSD port patchlevel szamat
jelentik, de maga a forras altalaban nem valtozik, bar van amikor igen (pl
security fix)

Ket utja van, hogy megbizonyosodj rola, mert IMHO valami(k) hianyoztak a
telepites soran az X-edbol... az egyik, hogy telepiteni kene halozatrol...
nem, nem vagyok modemgyilkos, de a tapasztalat azt mutatja, hogy sajnos a
CD-k nem mindig megbizhatoak (ertsd: a negjelenes utan egy hettel javitjak
ki a hibakat... mert addigra mar elegge sokan hasznaljak, es igy mar
kiderul:-( es a halozatos telepites az, ami nekem meg mindig mukodott. (Azt
plane nem tudom, hogy az a PR ISO, amit Jordan csinalgat, milyen minosegu,
de az az erezesem, hogy nem igazan prioritas szamara, hogy tokeletes
legyen mert sokaig tart amig elkeszul.)

A masik (es en inkabb ezt ajanlanam) hogy forditsd magad portsbol. Ha a gep
amit hasznalsz egy kicsit is modern, ennek mennie kell. Ez arra is jo, hogy
igy elegge megbizhatoan ki lehet szorni a nem megbizhato diszkeket,
kontrollereket, proci ventillatorokat es memoriaelemeket, mert sajnos a
FreeBSD elegge valogatos hardver szempontbol. Az X forditasahoz semmi
elozetes depenedencia nem kell, annak csak egyszeruen menni kell. Kozben
nyugodtan elmehetsz piknikezni vagy aludni vagy kavezni, attol fugg, hogy a
gep mennyire eros... az enyemen (PII233) vagy harom ora hosszat elnyammog
rajta... (addig maris van egy olcso indokom ra, hogy felugorjak a
harmadikra dumalni:-) ezt a megoldast csak akkor nem ajanlanam, ha mondjuk
egy 486-ost vagy gyengebbet kiserlesz meg hasznalni 12mega RAM-al... tudom,
sokan vannak meg mindig ilyennel, ok tenyleg meg vannak love:-(
(ennek a megoldasnak meg egy elonye, hogy ilyenkor az X-et is bejegyzi akar
a tobbi package-t es igy biztosan megtalalja majd kesobb...)

Egyebkent a sysinstall se csinal mast, mint a pkg_add, tehat ez is mutatja,
hogy valami kakao van...

<off>
Nem tudom, lehet, hogy csak en fantazialok, de nekem a FreeBSD olyan
*nagyon* stabilnak foleg azota tunik, miota forrasbol van frissitve... es a
portsbol is majdnem minden kezzel van forditva... (de lehet, hogy meg
mindig a jelenlegi levelezo szerverunk elodje - ugyancsak petra nevre
hallgatott - lebeg a szemem elott, amit ugy ossze-vissza frissitettek
RedHat alapon, hogy a vegen mar szinte semmi se fordult le rajta, de ez fel
se tunt, mert mindent keszen pakoltak fel ra... es persze a "Warning: Mount
version older than kernel" feliratok tomege is kiraly volt a konzolon. A
rejtelmes lefagyasokkal egyutt. Na ez azota is felkialtojelkent el
bennem, hogy igy nem, igy sose... es ez volt az egyik ok, ami miatt azonnal
megszerettem a FreeBSD-t... minden szepen integralt. Jo hely az kell hozza,
szoval nekem az a maganvelemenyem, hogy 1 giga alatt neki se erdemes allni
normal esetben. De nem sok OS-t ismerek ma a DOS-on kivul, ami ertelmesen
felmegy es hasznalhato ennel kevesebb helyen. De vannak muveszek, akik arra
specializaltak, hogy mindent kiszedjenek, ami szerintuk nem kell...) Meg
persze ido kell hozza... pl nem lehet meguszni azzal, hogy csak forditok
egy uj kernelt es kesz... de szerintem ez is feature, nem bug... fo az
ovatossag. Vegulis mindossze 4 es fel ora alatt mar meg is van egy
frissites ezen a gepen:-) De mindenesetre sokkal nagyobb a siker eselye...
</off>

* Adam Szilveszter * JATE Szeged * email: sziszi at petra.hos.u-szeged.hu *
* Honlap : nincs * alternativ email: sziszi at bsd.hu *
* PGP kulcs: Fingereld a sziszi at petra.hos.u-szeged.hu cimet! *
* FreeBSD: tisztabb, szarazabb, biztonsagosabb erzes...! *