[FreeBSD] magyar bill. X alatt ismet

Fazekas Mihaly michael at goliat.eik.bme.hu
2001. Feb. 12., H, 10:39:20 CET

> A KDE nalam eppen "nem nyert", sose hasznaltam, de szerintem jo lenne, ha
> prezentalnad az XF86Config file megfelelo reszet. (Keyboard section ha jol
> emlekszem) egyszeruen nem hiszem, hogy a KDE nem ir oda bele valamit (bar
> ha megse teszi, akkor meg alaposan megvan rola a velemenyem... mindig
> huzodoztam tole valamiert...)

az ide vonatkozo XF86Config:
Section "Files"
   FontPath   "tcp/localhost:7100"
EndSection

Section "ServerFlags"
EndSection

Section "Keyboard"
   Protocol        "Standard"
   XkbRules        "xfree86"
   XkbModel        "pc105"
   XkbLayout       "hu"
EndSection

es a vonatkozo /usr/X11R6/lib/X11/fs/config:
# font server configuration file
# $XConsortium: config.cpp,v 1.7 91/08/22 11:39:59 rws Exp $

clone-self = on
use-syslog = off
catalogue =	/usr/X11R6/lib/X11/fonts/100dpi/,
		/usr/X11R6/lib/X11/fonts/75dpi/,
		/usr/X11R6/lib/X11/fonts/Type1/,
		/usr/X11R6/lib/X11/fonts/latin2/100dpi/,
	 	/usr/X11R6/lib/X11/fonts/latin2/75dpi/,
		/usr/X11R6/lib/X11/fonts/local/,
		/usr/X11R6/lib/X11/fonts/misc/

#		/usr/X11R6/lib/X11/fonts/URW/,
#		/usr/X11R6/lib/X11/fonts/cyrillic/,
#		/usr/X11R6/lib/X11/fonts/Speedo/,

error-file = /usr/X11R6/lib/X11/fs/fs-errors
# in decipoints
default-point-size = 120
default-resolutions = 75,75,100,100

Nekem vegulis tokmind1, hogy milyen grafikus felulet megy, csak legyen
benne valami egyszeru szovegszerkeszto (AbiWord?),
meg egy (Wingz?) tablazatkezelo.

a KDE eredetileg a jatekai miatt ment fel (nem csak en hasznalom a gepet).

> Ennek nem lenne szabad ekkorat szamitani
Haaat...
Mikor egyszeruen (kerdes nelkul) feltette a KDE2 -t a KDE1 helyett,
akkor azert nem volt valami jo a kedvem.

> Nekem a FreeBSD console is jol csinalja... X-en nem szerkesztek altalaban.
A konzol nalam is jol csinalja.

Probakent atallitottam a KDE -t magyarra:
Nalam olyat csinal a GUI -n az ekezetes karakterekre, hogy a szo tovabbi
reszet egyszeruen nem nyomtatja ki, pl:
Bea'lli'ta'sok  HELYETT:  Be
Kile'pe's       HELYETT:  Kil
Ezt csinalja MINDENHOL.