[FreeBSD] Savszelesseg korlatozas

Zsolt szsolt at tippnet.co.yu
2001. Aug. 14., K, 08:13:01 CEST

Hello,

MN> Ha van lehetőséged, kérd meg az ellenoldali
MN> router üzemeltetőjét, hogy állítson be rá neked shapinget illetve
MN> valamilyen megfelelő queuing algoritmust (ha letöltések mennek, akkor a
MN> RED segíthet, ha interaktív forgalom, akkor érdemes lehet inkább
MN> prioritizálni az egyes forgalmakat).  Cisco-nál a default a WFQ, ami nagyon
MN> is jó, viszont ha jól érzékelem, nálad egyetlen külső IP lesz, így a
MN> fair-queue lényege nem érvényesül.

Hat igen, igy is meg lehet kozeliteni a dolgokat (sot lehet, hogy igy
kell!). Pontositok:
A problema eppen a nemkivant letoltesekbol ered. Cegunknek ebben a
pillanatban ket dologra van szuksege a netrol: emailre es hirekre
(mti,bbc,...). Nagyabol ki is alakult mar az az oldalcsoport,
amelyekre szuksegunk van. Foleg az xxx oldalak, az mp3 es fajl-
letolteseket kellene korlatozni.
Korabban NT-t hasznaltam es ott be tudtam allitani a naponta
letoltheto adatmennyiseget (pl. 2MB hirekhez meg sok is),
ill. naponta netten toltheto idot: van-e ilyen lehetoseg FBSD-n?

--
Best regards,
 Zsolt                            mailto:szsolt at tippnet.co.yu