[FreeBSD] Savszelesseg korlatozas

Miklos Niedermayer mico at bsd.hu
2001. Aug. 13., H, 15:12:17 CEST

Hello,

On Mon, Aug 13, 2001 at 02:57:30PM +0200, Zsolt wrote:

>   Problema: a szerver nem csak gatway hanem file szerver is egyben.
>   Ugy kellene korlatozni a forgalmat, hogy csak az internet
>   felol jovo (ed0) legyen lefujtva a tobbi mehet fullspeed.
>   Tovabba lehetne bonyolitani a megoldast azzzal, hogy a levelezes
>   is mehessen fullspeed.

Sajnos a dummynetes dologhoz nem nagyon tudok hozzászólni, viszont itt
nekem már az alapelv sem tetszik.  Egy lassú vonalat nem a végén kellene
lefojtani, hanem az elején.  Főleg, hogy ha jól tudom (-jól tudom?), a
Dummynet nem nagyon szórja el a csomagokat, csak beteszi egy
várakoztatóba.  Ha rendesen elszórná, az segítene a TCP-t lefojtani (hogy
ne jöjjön annyira a stream), de ha sok TCP stream van, akkor már ez is
kicsit bajos, illetve UDP-nél sem sokat ér.  Amit tapasztalni fogsz:
késések, akadozások, stb.  Ha van lehetőséged, kérd meg az ellenoldali
router üzemeltetőjét, hogy állítson be rá neked shapinget illetve
valamilyen megfelelő queuing algoritmust (ha letöltések mennek, akkor a
RED segíthet, ha interaktív forgalom, akkor érdemes lehet inkább
prioritizálni az egyes forgalmakat).  Cisco-nál a default a WFQ, ami nagyon
is jó, viszont ha jól érzékelem, nálad egyetlen külső IP lesz, így a
fair-queue lényege nem érvényesül.

Üdv