[FreeBSD] Sparc ?

Attila Nagy bra at fsn.hu
2001. Ápr. 13., P, 18:19:53 CEST

Hello,

> Ezert is kerik, hogy a security.debian.org-ot senki ne mirrorozza, es
> a juzerek pedig kozvetlenul ezt allitsak be a sources.list-be.
Jo valasz. Multkor kerdeztem, hogy miert kerik ezt es nem tudott ra
kielegito valaszt adni :)

En azert tukrozom es ezt is orankent, mint minden mast.

> Masreszt pedig a cvsup + compile + install sokszor sokkal
> eroforrasigenyesebb, mint a binaris package download + install.
Ebben viszont teljesen igazad van, foleg ha a libcben valtozik valami :)
Azt hiszem ezert van az, hogy a FreeBSD-nel is keszitenek napi
binaris snapshotot.

> Na, hogy ne csak papoljak, lenne egy kerdesem is:  Meg lehet-e azt
> oldani, hogy egy erosebb gepen crosscompilerrel make buildworld-olok,
> atcipelem mas platformra az /usr/src-t, majd ott make installworld?
> Konkretan i386-rol alpha-ra szeretnem.
Bar errol konkret tapasztalatom nincsen (soha nem csinaltam meg
crosscompilet) valoszinusitem, hogy igen a valasz. Emlekszem anno linux
kernelt forditott valaki i386-on sparcra. Bar egy make buildworld azert
picit nagyobb falat :)

> Mas: mintha valamikor emlitetted volna, hogy nalad egy FreeBSD jailen
> belul egy Woody fut, ezt nehez volt osszehozni?
chroot, nem jail.

A vele kapcsolatos problemaimat elobb megirtam. A hasznalhatosaga nyilvan
attol is fugg mire kell. Debian CD-t en priman tudok vele csinalni,
tovabba megvan a tobbi linuxos programhoz (pld netscape) is a
libgyujtemeny es nem a FreeBSD portban levo regi redhat 6.2-t kell
hasznalnom.

Mivel a FreeBSD ezen resze nem emulator, hanem a linux API implementalasa
(illetve annak egy reszenek) kihasznalhato a tobb processzor es
alkalmazhatoak a linuxos processzekre FreeBSD specifikus dolgok is, mint
pld ktrace.

A legjobban az uname utan az ifconfig kimenete tetszik:
fxp0      Link encap:UNSPEC  HWaddr 00-90-27-2C-E4-11-20-31-00-00-00-00-00-00-00-00
          inet addr:a.b.c.d  Bcast:a.b.c.d  Mask:[NONE SET]
          UP BROADCAST RUNNING SLAVE DYNAMIC  MTU:0  Metric:1

fxp0 :)

Korant sem tokeletes, de valamennyire hasznalhato...

Az sshd-t azert me'g meg kene oldani.

Attila Nagy                                    e-mail:  Attila.Nagy at fsn.hu
Budapest Polytechnic (BMF.HU)                   @work: +361 210 1415 (194)
H-1084 Budapest, Tavaszmezo u. 15-17.           cell.: +3630 306 6758