CDROM and long file names (fwd)

Zahemszky Gabor zgabor at CoDe.hu
1999. Május. 26., Sze, 15:06:04 CEST

> A Policy routing azt jelenti, hogy nem csak a destination szerint route-olsz,
> hanem bármi egyéb szerint (source, src port, dst port, meg amit még ki tudsz
> találni.)
> A QoS az a Quality of Service, tehát hogy szintén hasonló megfontolások alapján
> egyes csomagoknak nagyobb prioritást adsz, mint másoknak. Tipikus példája
> az amikor egy modemen vagy belógva a netbe, csinálsz valami nagy letöltést,
> de közben terminálon bennt vagy valami gépen. Ha a 22-es port prioritását
> felnyomod, akkor eléggé interaktív vagy letöltés közben is.

No szoval: a policy routing definiciojat ertem, de hulye vagyok, es nem tudom
az mitol jo nekem.  De legyen.  A QoS-sel az egyetlen bajom a kovetkezo,
szerintem a Quality minoseget jelent, de a magyarazat alapjan inkabb
mennyiseg kene, de ha `Bandwidth Limiting' vagy mi a szosz kell, akkor ime:

3.1-ben biztos van, korabbiban nem tudom: kernel konfig fileba:
options IPFIREWALL
options DUMMYNET
forgatsz egyet, majd aszondod az egyeb firewall rulo-ok melle:
ipfw add <RULESORSZAM> pipe X config bw 10MBit/s
ipfw add <MASIKRULE> pipe Y config bw 10K/s
ipfw add <HARMADIKRULE> pipe X tcp from any ssh to any
ipfw add <X-EDIKRULE> pipe Y no itt az osszes tobbi

es megvan neked a Bandwidth limiting.  Tovabbiakat a szerencsesebbek a
man dummynet-ben olvashatnak, gyakorlatilag a lehetosegek:
pipe X config bw A delay B queue C plr D
(plr = packet lost rate), merthogy elso korben halozati teszternek keszult,
es csak kesobb lett belole az ami (=> usenix.org, asszem a 96-os vagy 97-es
konfin hangzott el errol egy eloadas, aminek anyaga elolvashato); valamint

ipfw add pipe X filterszabaly, amivel ezen kuldod at
ipfw add pipe X masikszabaly
ipfw pipe list/show
hogy lasd, mit allitottal be, es hogyan all jelenleg.
(Magat a filterlistat meg ipfw show-val lehet latni)

> Csinálj egy `make menuconfig` -ot a kernelben, és a networking környékén nézz kör-l. Vagy olvasd el a Documentation/Configure.help file-t a linux kernel forrásban.

Idaig speciel eljutottam, sot asszem a policy routing-ra is raakadtam
valahol a Doc*/ alatt, de nem lettem tole okosabb.  Csak annyit lattam, amit
korabban irtal, hogy vagy egy rakat lehetoseg.

ZGabor at CoDe dot HU

--
#!/bin/ksh
Z='21N16I25C25E30, 40M30E33E25T15U!' ;IFS=' ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ ';set $Z ;for i { [[ $i = ? ]]&&print $i&&break;[[ $i = ??? ]]&&j=$i&&i=${i%?};typeset -i40 i=8#$i;print -n ${i#???};[[ "$j" = ??? ]]&&print -n "${j#??} "&&j=;typeset +i i;};IFS=' 0123456789 ';set $Z;X=;for i { [[ $i = , ]]&&i=2;[[ $i = ?? ]]||typeset -l i;X="$X $i";typeset +l i;};print "$X"