freebsd info

Zahemszky Gabor zgabor at CoDe.hu
1999. Már. 8., H, 16:23:35 CET

OK, ne ismeteljuk a koszoneseket.  Ma nem koszonok tobbet.

> =>kicsit.  Es az Alaplap cd-n egy darab package nincs, pedig onnantol johetnek
> =>a Linuxban megszokott KDE, meg Enlightment, meg FVWM es tarsai.  Package
> =>nelkul az egesz nem latszik egy _kezdo_ BSD felhasznalonak jobbnak mint egy
> =>3.1-es windows, meg akkor se ha sokkal jobb.
> Ezt nem egészen értem. Linuxban a gcc meg a többiek mind ilyen package-ok.
> Amit írsz, az azt jelenti, hogy még gcc sincs benne a cuccban?

Nem, az itt szerves resze a rendszernek.  Meg egy csomo egyeb is, ami Linux
alatt package (sort, grep, awk, es egyeb _alap_ unixos vackok).  Csak az
X-hez package-kent vannak a jobb/nagyobb/szebb/stb ablakkezelok, viszont
ezek a csomagok hianyoznak az alaplapi cd-rol.

> Azt meg, hogy nem látszik jobbnak, mint a 3.1-es windows, nem nagyon hiszem.
> Ha feljön az X meg a twm, meg pláne pár xterm, akkor _látatlanban_ sokkal
> jobb, mint a windows.

Jobbnak jobb, csak nem latszik rajta, mert meg egy nyavalyas passziansz meg
minesweeper sincs _alapban_.  (Es meg csak fol se jon, ugy kell elinditani -
pont mint a druszajat a W3.1-et.  Csak nem win, hanem startx vagy xdm a
parancs neve.  Tenyleg, bele kene epiteni egy standard aliast, hogy ``win''.)

> Én linuxban is fõleg konzolon dolgozom. Vi rulez. Esetleg mc. A mutt is
> nagyon rulez. Vi biztos van FreeBSD-ben is (ha nincs, akkor semmit sem
> ér az egész :), mi a helyzet az utóbbiakkal? (Bár gondolom, hogy le lehet
> fordítani õket.)

Hat en mindent vi-vel csinalok, es anelkul _tenyleg_ nincs unix (vagy azt
mar nem szabad annak hivni).  mc-re nem emlekszem, regen volt. git-et lattam
3.1-re is csomagban.  Mutt ugyanigy (egyebkent egyre szarabb, de elm!)
Mellesleg en is konzolon dolgozom, de az is igaz, en lattam mar regebben is
Unix-ot, tehat nem tul megrendito.  De mondjuk ha valakit ezzel a felulettel
kene atcsabitanom mondjuk NTWS-rol, azert sokat kene tornasznom.  Szerencsere
van aki jon magatol.  De azert jobban kene valami latvanyosabb felulet az
``eladhatosag'' erdekeben.

> =>> Real Users know your home telephone number.
> =>Nem kunszt, a levlistaban megtalalhato (mar akie)
> Ja, az csak az automatikus aláírásom. Tényleg, ,,fortune''-t fordítanom kell

Ezt azert en is felfogtam ;-)

> FreeBSD alá? :)

Asszem a games-ben van (nekem legalabbis a forrasa ott van, bar a binaris
nekem nincs meg).

> A day without sunshine is like a day without orange juice.

Hm.  En tartom magam a fix sig-hez.

ZGabor at CoDe dot HU

--
#!/bin/ksh
Z='21N16I25C25E30, 40M30E33E25T15U!' ;IFS=' ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ ';set $Z ;for i { [[ $i = ? ]]&&print $i&&break;[[ $i = ??? ]]&&j=$i&&i=${i%?};typeset -i40 i=8#$i;print -n ${i#???};[[ "$j" = ??? ]]&&print -n "${j#??} "&&j=;typeset +i i;};IFS=' 0123456789 ';set $Z;X=;for i { [[ $i = , ]]&&i=2;[[ $i = ?? ]]||typeset -l i;X="$X $i";typeset +l i;};print "$X"