[FreeBSD] offtopic linux kerdes

Gabor Dolla agdolla at mezon.net
1999. Dec. 28., K, 22:03:34 CET

hali

> Valamit nagyon kevertek.
meglehet :)) de lehet, hogy megse :))

> 1. Zahi mindig azzal szokott jöni, hogy van linux bináris támogatás
>  FreeBSD-ben, ezért milyen jó.
bocs, de ez hogy jon ide ??

> 2. Nem tudom hogy az Ora támogatja-e vagy sem hogy az adatbázisok
> 	raw device-ban legyenek linuxnál, de nem látom hogy a 2G
> 	fileméretlimiten kívül mi oka lenne nem támogatni.
> 3. Linuxon a block device-okon mindent meg lehet csinálni amit a
> 	char device-okon, tehát teljesen fölösleges lenne még
> 	plusz char device-ot csinálni a diszkeknek. Ezért
> 	fölösleges rsda1 -et keresned. az sda1-et használod
> 	mkfs-re, partícionálásra (illetve az az sda), fsck-ra
> 	és mountolásra is. Vagy ha direktben akarsz írni bele
> 	akkor is.
szoval avval kezdenem, hogy ezt az Oracle mondja, nem en :))
ja, akit zavar, hogy freebsd listan linux a tema, annak lehet, hogy igaza
van :))
szoval: a raw device-on valo tarolast szerintem az Oracle ket okbol
vezette be:
1. sebesseg, vagyis kozvetlenul tud irni az eszkozre, nem megy at az adat
oda-vissza a filesystem dolgain
2. nincs kotve a filesystem-hez, pl a 2gbyte max fajl merethez
(evvel pl per pillanat nem is tudom, mit fogok csinalni :)

hogy az oracle-nek miert nem jo, a linux block device, az en nem tudom

majd meg utananezek

jo ejt

Gabor