A linux-flame listarol jott.

Zahemszky Gabor zgabor at CoDe.hu
1997. Ápr. 25., P, 14:11:10 CEST

> Hi,

> Valami bugtrack nevu listara hivatkozott az egyik linuxos, ahol a
> valos es velt root exploitokat szoktak publikalni.

Arrol amugy eleg erdekes dolgokat hallottam, es nem is rosszakat.

> Akkor itt az alkalom... ;-) En annak idejen Linux-on kezdtem, es most is
> szeretem, mert sok erdekes csingilingi dolog van hozza, ami megmozgatja a
> fantaziamat. De a fo-fo kari szerverunk tovabbra is FreeBSD (barmennyire
> felt a Linuxra valtastol Lemle Geza baratom :)), egyszeruen mert a BSD-nel
> stabilabb, megtervezettebb UNIX rendszert meg nem lattam azota sem.
> Szerintem a lista alacsony forgalma nem csak a keves tagnak, hanem ennek
> is koszonheto!!! Bye,
> 	Peter

Hat en is beleszallhatok, bar egy par fos ceg "szervere" azert nem nevezheto
komoly alapnak, de en is ilyen egyen vagyok.  Csak ugy az erdekesseg
kedveert, en eloszor Coherent-et futtattam, utana rovid ideig 386BSD-t, majd
jott a szep uj vilag, SCO.  Majd amikor mindenki a Linuxrol fecsegett, mi is
bevettuk (meg kell mondjam, tul sok szetszallasa volt ahhoz, hogy igazan a
szivembe zarjam).  Aztan valaki javasolta a FBSD-t, es (mellesleg fentebb
emlitett Lemle Gezan keresztul GAU-online) feltettem magamnak egy SNAP-pet,
azota meg nehany CD-t otthon es idebenn.  Velemenyem elegge hasonlo, a Linux
tele van csingilingivel, de a mai napig erzodik a kozpontositas hianya (mert
azert letezik helyzet, amikor a centralizacionak elonyei vannak).  Az FB-t
is szet lehet halasztani, de en meg nem talalkoztam oprendszerrel, amit nem.
Ha pedig mar a POSIX-nal tartunk, ki tudja, hogy mit mondanak a kulonbozo
szintu POSIX szabvanyok?  Nekem a kicsit sokfele UNIX tanitasabol azert
csurran-cseppen nemi informacio, es az a helyzet, hogy ez kisse el van
tulozva.
1) Ez egyreszt programozoi interface, azt viszont a fontosabb unixos
vackoknal (pl fcntl/ioctl/termio, stb) a 4.4 BSD is tamogatja (amibol az
kovetkezik, hogy az osszes ezen alapulo ..BSD.. is).
2) Felhasznaloi oldalrol ugyanez all, lasd bash<->/bin/sh FBSD alatt
(vagy esetleg vegyuk az OpenBSD-t, ahol valodi AT&T ksh-t hasznalnak -
mellesleg a nyavalya tudja, hogy jutottak hozza FORRASBAN, bar allitolag a
regi /ksh88/ verziot David bacsi AT&T-n belul szabadda tette, onnan meg mar
csak egy lepes, az ujat /ksh93/ meg binarisban le lehet toluk /ATT/ tolteni.
Es ha valaki nem tudna, a POSIX-shell, az egy kisse megbuheralt ksh - amire
egyebkent a bash nem igazan emlekeztet, hadd emlitsem meg peldaul a
tombvaltozok hasznalatat, amit az altalam utoljara latott verzio meg mindig
nem tudott kezelni)
3) POSIX-nak nevezni egy oprendszert, amiben "shadow" mechanizmus eveken
keresztul csak ostoba kernel patch-elessel elerheto, meresz tulzas.  Esetleg
meg azt kene ramondani, hogy az Orange Book alapjan az A osztalyu biztonsagi
kategoriaba tartozik, es teljesen egyertelmu lenne a fullentes.

Egyebkent ez valo igaz, hogy vallaskerdes, es tokeletesen igaza volt (kinek
is? R.A.?) hogy amelyik neked jobban megfelel, azt kell hasznalni.
Vegezetul az objektivitashoz csak annyit, hogy '96 januarjaban volt egy
USENIX konferencia, amelyen elhangzott egy (remelhetoleg objektiv)
osszehasonlitas.  Az anyag olcso Unixokat tesztelt Pentiumon, es (a cikkben
emlitett okok miatt) Solaris, Linux es FreeBSD maradt.  Az
osszehasonlitasban - mai szemmel nezve - regi verziok szerepeltek, de a
tovabbi fejlodes ismereteben is lehet nemi eredmenye az adatok
bongeszesenek.  Termeszetesen az anyag elerheto a halozaton is, de akit
erdekel a PS allomany (gzip -9-cel 68K), elkuldhetem akar a listara, akar az
erdeklodoknek.  Sajnos a cimre nem emlekszem, de ugy tunik, a kinti FreeBSD
listan olvastam, akinek rendesebb halozati hozzaferese van az enyemnel,
az akar meg is talalhatja.

Tisztelettel maradtam
Zahemszky Gabor - az olyannyira hanyagolt FBSD-magyarintas "szerzoje"
---
#!/bin/ksh
trap 'rm -f /tmp/$$.$$' EXIT HUP INT QUIT TERM&&print '21N16I25C25E30, 40M30E33E25T15U!'>/tmp/$$.$$&&IFS=' ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ '&&set -A X $(</tmp/$$.$$)&&IFS=' 0123456789 '&&set -A Y $(</tmp/$$.$$);IFS=' '&&set -- "${X[@]}"&&for i do [[ $i = ? ]]&&print $i&&continue;[[ $i = ??? ]]&&j=$i&&i=${i%?};typeset -i40 i=8#$i&&print -n ${i#???}&&[[ "$j" = ??? ]]&&print -n "${j#??} "&&unset j;typeset +i i;done;set -- "${Y[@]}"&&set -A X&&for i do [[ $i = , ]]&&i=2;[[ $i = ?? ]]||typeset -l i;set -A X "${X[@]}" $i&&typeset +l i;done&&set -- ${X[@]}&&print $*