[BSD] freebsd, altq

DaVieS davies at npulse.net
2019. Aug. 21., Sze, 02:16:05 CEST

Szia!

/"A hibauzenetek alapjan meg nem gondolnam, hogy barmi hianyozna a
kernelbol, vagy hogy emiatt a gyari 12-es FreeBSD kernelet ujra kellene
forditsam."/

_*- Ráhibáztál, bele kell forgatni az ALTQ -t, én anno FreeBSD 6.4 -en
csináltam ilyet, akkor is bele kellett.*_

Amúgy próbáld ki az IPFW -t én végül azzal oldottam meg anno, kevesebb fájdalom is volt, ahhoz meg a dummynet kellett, de modulként elérhető.
Nem tudom FBSD 12-ig mi változott.

     ipfw add pipe 1 ip from any to any
     ipfw add pipe 2 ip from any to any
     ipfw pipe 1 config bw 60KByte/s
     ipfw pipe 2 config bw 60KByte/s

Majd írd meg mire jutottál.

FBSD Official Doksi:

      30.4.6. AzALTQengedélyezése

*Az****ALTQ****kizárólag csak úgy használható, ha a konfigurációs
beállításokon keresztül beépítjük a FreeBSD rendszermagjába.
Az****ALTQ****alkalmazását nem minden hálózati kártya meghajtója
támogatja, ezért ezt a****altq(4)
<https://www.freebsd.org/cgi/man.cgi?query=altq&sektion=4&manpath=freebsd-release-ports>**man
oldalon ellenőrizzük.*

A következő rendszermag konfigurációs beállításokkal engedélyezhetjük
azALTQhasználatát és bővíthetjük azt további lehetőségekkel:

options ALTQ options ALTQ_CBQ # osztályozás alapú besorolás (Class Bases
Queuing, CBQ) options ALTQ_RED # véletlen korai észlelés (Random Early
Detection, RED) options ALTQ_RIO # RED befele/kifele options ALTQ_HFSC #
hiearchikus csomagütemező (Hierarchical Packet Scheduler, HFSC) options
ALTQ_PRIQ # prioritásos besorolás (Priority Queuing, PRIQ) options
ALTQ_NOPCC # az SMP esetén kell

Az|options ALTQ|azALTQrendszert engedélyezi.

Az|options ALTQ_CBQ|engedélyezi a osztályozás alapú besorolást (/Class
Based Queuing/,CBQ). ACBQhasználatával a kapcsolatunkhoz tartozó
sávszélességet különböző osztályokra vagy sorokra tudjuk bontani és a
szűrési szabályoknak megfelelően osztályozni segítségükkel a forgalmat.

Az|options ALTQ_RED|a véletlen korai észlelés (/Random Early
Detection/,RED) használatát engedélyezi. AREDa hálózati forgalomban
keletkező torlódások elkerülésére alkalmas. AREDezt a problémát úgy
oldja meg, hogy méri a sorok hosszát és összeveti a hozzá tartozó
minimális és maximális küszöbértékekkel. Ha a sor hossza meghaladja a
számára előírt maximális értéket, akkor az új csomagokat eldobja.
Nevéhez hűen aREDaz eldobásra ítélt csomagokat véletlenszerűen választja ki.

Az|options ALTQ_RIO|engedélyezi aREDhasználatát mind a két irányba,
tehát be- és kifelé.

Az|options ALTQ_HFSC|a pártatlan hierachikus szolgáltatási görbe alapú
csomagütemezőt (/Hierarchical Fair Service Curve Packet Scheduler/,HFSC)
engedélyezi. Vele kapcsolatban
a|http://www-2.cs.cmu.edu/~hzhang/HFSC/main.html|címen találhatunk
bővebben olvasnivalót (angolul).

Az|options ALTQ_PRIQ|a prioritásos besorolást (/Priority Queuing/,PRIQ)
teszi elérhetővé. APRIQmindig elsőként a nagyobb értékű sorban levő
forgalmat továbbítja.

Az|options ALTQ_NOPCC|azALTQSMP, vagyis többprocesszoros támogatását
adja meg. Ilyen típusú rendszerekben ez kötelező.

--------- következő rész ---------