[BSD] freebsd, altq

PÁSZTOR György pasztor at linux.gyakg.u-szeged.hu
2019. Aug. 21., Sze, 00:46:49 CEST

Hi,

Freebsd. XenVM. Hasznalnam routeolasra.
Amit akartam, azt pont tudja is, egy kivetellel, az altq-t sehogy se tudom
rajta eletre lehelni.
A hibauzenetek alapjan meg nem gondolnam, hogy barmi hianyozna a kernelbol,
vagy hogy emiatt a gyari 12-es FreeBSD kernelet ujra kellene forditsam.

A scenario:
root at vpnr:~ # head -3 /etc/pf.conf
wan="ixv0"
lan="ixv1"
vpn="tun0"

Ahogy megprobalnam ezt a reszt belecsempeszni a konfigba, valamin mindig
nyugoskodik. Megjegyzem barmi jo lenne, csak limitaljam a vpn-en atmeno
forgalom mennyiseget!

altq on $vpn priq bandwidth 1Mb queue { q_pri, q_def }
queue q_pri priority 7
queue q_def priority 1 priq(default)

Aztan, amikor probalnam betolteni, ezt kapom:
root at vpnr:~ # service pf reload
Reloading pf rules.
altq not defined on tun0
/etc/pf.conf:20: errors in queue definition
altq not defined on tun0
/etc/pf.conf:21: errors in queue definition
pfctl: Syntax error in config file: pf rules not loaded

A ket queue sor van a 20 es 21-es sorokban.

erdekes modon, ha utana kihagyok egy sort, es megprobalom ezt is
becsempeszni, hogy:
match out on $vpn from $lan:network queue(q_pri,q_def)

Akkor mar nem a 20 es 21-es sorokra panaszkodik:
root at vpnr:~ # service pf reload
Reloading pf rules.
/etc/pf.conf:23: syntax error

Mi a rak nem tetszik a pf-ben a syntaxban?
Teljesen kb. ugyanaz mint a pelda itt:
https://home.nuug.no/~peter/pf/en/altqintro.html

Na jo, van benne par szabaly, meg plusz olyan pass-os soraim nincsenek,
mint itt a peldaban. De mas pass-hoz beirtam hasonlo vegzodest.
Ha erdekes, akkor a komplett pf.conf-ot kitehetem valahova.
De itt mar kezdem most tepni a hajam.

Udv,
Gyu