[BSD] BSD digest, 37 kötet, 6 szám

Róbert Biró birrbert at gmail.com
2012. Jan. 13., P, 12:28:28 CET

Helló!
> Nekem N-es kartya van a gepben, bar amikor elindul a hostapd, akkor
> mintha visszavaltana G-re, de csak G klienseim vannak, igy nem tudom
> ellenorizni.
Ezzel én is így jártam. Beállítottam ng-re, de a kliensek csak 54
Mbit-re szinkronizáltak.
> Ha torrentezel, akkor az uplink dugul be( ugyebar erosen asszimetrikus a
> netkapcsolatod ), illetve kepes annyi parhuzamos kapcsolatot nyitni, ami
> meghaladja a kernel default maximumot, ilyenkor varnod kell, amig
> felszabadul egy slot. Allits be valamekkora upload limitet a torrenten,
> illetve hasznalj transmission-t, az a serveren fut, es van hozza dotnet
> kliens illetve web interface, es nezegethetsz mindenfele network tunning
> guide-ot is, de amiket talaltam a neten, azok inkabb raolvasasnak
> tuntek, mint jol megindokolt megoldasnak, de legalabb tobbszor rontottak
> [...]
Ne felejtsük el, hogy G-s wireless kapcsolat van csak, ami elméletileg
54 Mbit, tehát a szolgáltató által biztosított sávszél alatt van. Értem,
amit írsz, de az eddigi torrent-ezéseim alkalmával soha nem történt az
meg, hogy 2-3 MB/s-al töltsek le és ugyanakkor a feltöltés is
erőlködjön. Újabban a letöltés befejezte után is csak 500-600 KB/s-al
megy a feltöltés. Fene tudja, talán ennyire van szükség. Ebben az
esetben mekkora upload limitet kellene beállítsak? Most a tesztelés
végett korlátlanra van állítva a letöltési és feltöltési sebesség is,
igen, de elvileg ennyit el kellene bírjon nem? Ha feltételezésem igaz,
akkor mégis mitől dugul be a feltöltés? Tudom, hogy torrentezés közben a
letöltési sebesség arányában keletkezik feltöltés is az ellenőrző fájlok
végett, és ezt a sebességet az utorrent például nem jelzi feltöltésnek,
csak azt, ami effektív a letöltött tartalmat tölti fel. Ergo azt a
feltöltést én nem is tudom szabályozni... vagy tévedek?

Egyéb: a tegnap bedöglött megint a wireless. Valami "hardware error;
resetting" rémlik. Otthon lementettem egy log részletet, úgyhogy, ha
hazaérek elküldöm nektek. Mindenesetre a három kliens laptop csatlakozva
volt, de nem ment egyiken sem nagy sávszélességet követelő alkalmazás,
és egyszer csak kampec. Írtam az előző e-mailemben, hogy már egyszer
történt ilyen. Akkor is WPA2-AES titkosítás volt beállítva és most is. A
tegnap este aztán átállítottam WPA-TKIP-ra; így fogom tesztelni minimum
öt napig. Tipp, hogy mi történhetett?

Üdv,

--
Biró Róbert