[BSD] pfsense mint wireless AP/router

Robert Biro birrbert at gmail.com
2012. Jan. 14., Szo, 11:10:35 CET

Sziasztok!

Bocs az előző e-mailért. Valamit elnéztem és a tárgy nem az lett, ami
kellene.

Íme a beígért log részlet: http://pastebin.com/PZcA44fh.

Most már több, mint egy napja, hogy WPA-TKIP van, és jól érzi magát. Egy
13 karakteres, kis- és nagybetűket, számokat és speciális karaktereket
tartalmazó jelszót adtam meg. Remélem nem lesz gond.

Pár apróbb kérdés:
- Ha beírom a parancssorba, hogy "ifconfig -v ath0_wlan0", akkor
megjelenik jó sok információ: http://pastebin.com/UCjitWeG. Hol lehet
ezeknek utána nézni, hogy mit jelentenek? Próbálkoztam egyet-kettőt
beírni a Google-be, de nem találtam releváns információkat.
- Ugyanígy érdekelne az "ifconfig ath0_wlan0 list wme" is:
http://pastebin.com/0w0TiNX8.
- A laptopomon az Intel PROSet/Wireless WiFi Connection Utility azt
jelzi a kapcsolat tulajdonságainál, hogy "Supporter Power Levels: 1 mW -
25 mW" illetve "Current TX Power: 25 mW". Ez azt jelenti, hogy elvileg
maximum erővel sugároz a kliens kártya, de tényleg ennyi a maximum?
Ennyit bír csak valóban a kártya vagy a rendszer állította így be?
- Vannak esetleg olyan eldugott beállítási lehetőségek, amelyeket a
pfsense webes kezelőfelületén nem lehet állítgatni, de parancssorból igen?
- Gábor, említetted a Transmission-t: hogyan tud egy kezdő torrent
klienst telepíteni pfsense alá? Úgy értem létezik egyszerű nyelven írt
tutorial vagy valamilyen útbaigazítás. Angol vagy román nyelven is jó
lenne, ha magyar nincs. Az lenne a legklasszabb, ha a torrentjeimet is a
szerver intézné, mert úgy a laptopomat tudnám kímélni, nem kellene
éjszakai műszakot vállalnia. Amúgy is, most van egy 250 GB tárhellyel
rendelkező wireless router-em. :-)

Szép hétvégét!

--
Biró Róbert